UNIQLO Lanceert KAWS x SESAME STREET UT collectie
bezig met laden...
UNIQLO Lanceert Volume 2 van de
KAWS x SESAME STREET UT Collectie
Vervolgsamenwerking met de Prominente Kunstenaar bevat Knuffels van Iconische Personages van het Internationaal Geliefde Merk
30 oktober 2018, Amsterdam – UNIQLO’s grafische T-shirt lijn UT lanceert het vervolg van de KAWS x SESAME STREET-collectie, de samenwerking met de in New York gevestigde kunstenaar KAWS en het internationaal geliefde merk Sesamstraat. De collectie is vanaf maandag 19 november beschikbaar.
Het eerste deel van de samenwerking lanceerde in juni 2018 en was wereldwijd een enorm succes. Het vervolg van deze collectie bevat KAWS’ interpretatie van vijf hoofdpersonages - Elmo,
Koekiemonster, Pino, Bert en Ernie - als knuffels. Een complete set van alle vijf personages verpakt in een speciale doos zal tevens ook in beperkte hoeveelheden beschikbaar zijn. Naast de T-shirts bevatten de heren-, dames- en kinderoutfits sweatshirts die perfect zijn voor het herfstseizoen.
KAWS blijft mensen over de hele wereld verrassen met werken die zijn verfijnde humor bevatten. Deze collectie, die enkel beschikbaar is via UT, stelt mensen in staat om te genieten van het dragen, vasthouden en weergeven van Elmo en andere bekende personages zoals voorgesteld door KAWS’ unieke blik op de wereld.
© KAWS
TM / © 2018 Sesame Workshop. All Rights Reserved.
The collaboration design used above is not a trademark.
Over KAWS
KAWS houdt zich bezig met publiek wat zich buiten reguliere tentoonstellingen in musea en galerieën bevindt. Zijn werk heeft jongere generaties beïnvloed door zich te verdiepen in de wereld van kunst en design, waaronder schilderijen, muurschilderingen, grootschalige sculpturen, straatkunst en grafische vormgeving en productontwerp. Gedurende de laatste twee decennia heeft KAWS een schitterende carrière opgebouwd als zijnde een kunstenaar met een geraffineerde humor en een doordacht samenspel met consumentenproducten, evenals samenwerkingen met wereldwijde merken. Hij haalt vaak inspiratie uit popcultuur, anime en soortgelijke bronnen en neemt ze op als artistieke elementen in zijn werk. Bewonderd vanwege zijn levensechte sculpturen en harde lijnen die vormen en kleuren accentueren, creëert KAWS hybride personages die komische en menselijke eigenschappen combineren, die misschien wel de sterkste uitdrukking zijn van zijn verkenning van de mensheid. Werken van KAWS zijn tentoongesteld op locaties als het High Museum, het Brooklyn Museum, het Yorkshire Sculpture Park in Engeland, het Modern Art Museum van Fort Worth en het Yuz Museum in Shanghai. Zijn samenwerkingen met UNIQLO voor de UT-lijnen in de lente/zomer 2016 en 2017 waren een grote internationale hit.
Over Sesame Workshop
Sesame Workshop is de non-profit media- en educatieve organisatie achter Sesamstraat, de baanbrekende televisieshow die kinderen sinds 1969 bereikt en onderwijst. Tegenwoordig is Sesame Workshop een innovatieve kracht voor verandering, met een missie om kinderen overal ter wereld slimmer, sterker en vriendelijker op te laten groeien. Zij zijn aanwezig in meer dan 150 landen en bereiken kwetsbare kinderen via een breed scala aan media, formeel onderwijs en filantropisch gefinancierde sociale impactprogramma’s, elk gebaseerd op grondig onderzoek en afgestemd op de behoeften en culturen van de gemeenschappen die ze dienen. Ga voor meer informatie naar sesameworkshop.org.
#####
Over UNIQLO LifeWear
De LifeWear-kledingstukken van UNIQLO zijn gebaseerd op Japanse waarden als eenvoud, kwaliteit en duurzaamheid. Ze zijn ontworpen in en voor een hedendaagse look en met zo'n moderne elegantie dat ze de bouwstenen vormen van ieders individuele stijl. Een perfect hemd dat altijd perfecter wordt gemaakt. De meest doordachte en moderne details, verscholen in het meest eenvoudige ontwerp. De beste pasvorm en stoffen, voor iedereen betaalbaar en toegankelijk. LifeWear zijn kledingstukken die voortdurend worden verbeterd om meer warmte te geven, lichter aan te voelen, er beter uit te zien en meer comfort te bieden aan iedereen die ze draagt
Over UNIQLO en Fast Retailing
UNIQLO is een merk van Fast Retailing Co., Ltd., de toonaangevende wereldwijde Japanse retail holding met een internationaal hofdkantoor in Tokyo, Japan. UNIQLO is de grootste van de zes merken die vallen onder de Fast Retailing Group. Deze zijn: Comptoir des Cotonniers, GU, J Brand, Princesse tam.tam, en Theory. Met een wereldwijde omzet van ca. 2,13 biljoen yen voor het boekjaar tot 31 augustus 2018 (19,17 miljard dollar, berekend in yen volgens de wisselkoers van eind augustus 2018, waarbij 1 dollar = 111,1 yen), is Fast Retailing een van 's werelds grootste retail kledingbedrijven. UNIQLO is ook marktleider in Japan.
In het kader van zijn continue inspanningen om zich te positioneren als een echt internationaal merk, opent UNIQLO grootschalige winkels in een aantal van 's werelds belangrijkste steden en locaties. Vandaag telt UNIQLO zo'n 2.000 winkels in 21 markten, waaronder Japan, Australië, België, Canada, China, Frankrijk, Duitsland, Hongkong, Indonesië, Maleisië, de Filippijnen, Rusland, Singapore, Zuid-Korea, Spanje, Taiwan, Thailand, het Verenigd Koninkrijk, de VS, Zweden en Nederland. Daarnaast werd in september 2010 "Grameen UNIQLO" opgericht, een sociale vestiging in Bangladesh die momenteel verschillende Grameen UNIQLO-winkels in Dhaka beheert. UNIQLO beschikt over een geïntegreerd businessmodel waarbij het hoogwaardige casual kleding ontwerpt en produceert. Het bedrijf is van mening dat kleding uiterst comfortabel moet zijn en dat de veelzijdige ontwerpen een hoge kwaliteit en uitstekende pasvorm moeten bieden voor iedereen die ze draagt.
Gedreven vanuit een engagement om kleding, conventionele opvattingen en de wereld te veranderen, streeft Fast Retailing ernaar om kleding met nieuwe en unieke waarden te ontwerpen en zo het leven van iedereen, overal ter wereld te verrijken. Meer informatie over UNIQLO en Fast Retailing vindt u op www.uniqlo.com en www.fastretailing.com.