• Home
  • Press
  • Mode
  • UNIQLO Lanceert Samen Met Peter Saville een UT Collectie

UNIQLO Lanceert Samen Met Peter Saville een UT Collectie

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

De stukken van iconisch grafisch ontwerper Peter Saville benadrukken de interessante elementen uit het dagelijks leven
26 juni 2019, Amsterdam - UNIQLO, de Japanse internationale kleding retailer kondigt vandaag trots een samenwerkingscollectie aan met de internationaal gerenommeerde grafische kunstenaar Peter Saville. De nieuwe lijn zal maandag 29 juli debuteren in UNIQLO-winkels en via UNIQLO.com. De collectie bestaat uit functionele kleding van DRY-EX, AIRism-beenkappen en andere stukken tot sportkleding. In overeenstemming met het LifeWear-concept, biedt UNIQLO met deze collectie een nog breder scala met activewear voor een actieve levensstijl.

Peter Saville zei over de UT collectie: "Mijn doel met de nieuwe collectie was om mensen te motiveren om meer te genieten van hun kleding, en iets meer na te denken over de ontwerpen die ze dagelijks dragen. Met gebruik van wetenschappelijke en experimentele gegevens die ik constant verzamel, wil ik visualiseren hoe mensen zich bewegen in het dagelijks leven, hier baseer ik mijn designs en patronen dan op. Om verder te gaan dan de gewone geometrische patronen, creëerde ik een unieke collectie waarvan de ontwerpen gegevens en informatie uit het alledaagse bestaan visualiseren. "

De collectie bestaat uit tien items: vijf voor mannen, vier voor vrouwen en één voor kinderen. Het beschikt over T-shirts, poloshirts, zachte beenkappen, shorts, parka's en andere items met DRY-EX, AIRISME en andere stoffen die zo fijn zijn vanwege hun lichtheid, het vermogen om snel zweet en ademend vermogen af te voeren.

Collectie overzicht:

Heren:

Kleding stuk Aantal kleuren en patronen Maten Prijzen in euro Lanceer data
DRY-EX Printed Crew Neck T-shirt DRY-EX Crew Neck T-Shirt DRY-EX Printed Short Sleeve Polo Shirt DRY-EX Printed Shorts Patterned Pocketable Parka
3 3 3 2 2
XS-XL XS-XL XS-XL XS-XL XS-XL
€14,90 €14,90 €19,90 €19,90 €29,90
29 juli 29 juli 29 juli 29 juli Eind Augustus

Dames:

Kleding stuk Aantal kleuren en patronen Maten Prijzen in euro Lanceer data
DRY-EX Short Sleeve Crew Neck T-shirt AIRism Printed Soft Leggings Pocketable UV Cut Printed Parka Wireless Bra (Active) print
4 2 2 2
XS-XL XS-XL XS-XL XS-XL
€14,90 €24,90 €29,90 €19,90
29 juli 29 juli 29 juli 29 juli

Over Peter Saville

Peter Saville is een gerenomeerd grafisch vormgever door zijn unieke bijdragen aan het dagelijks leven. Hij is de oprichter en art director van het legendarische Britse platenlabel Factory Records. Zijn baanbrekende kunstwerken, voor waaronder Joy Division, bereikte een massaal publiek via popmuziek en zodoende droeg Saville bij aan hedendaagse visuele cultuur.

UT

Een T-shirt onthult de persoonlijkheid en waarden van de drager. Een uitstekende manier om je identiteit te uiten, weerspiegelt het wie je bent, waar je vandaan komt, welke stijl je mooi vindt door wat je op je T-shirt wilt laten zien. Met andere woorden, het T-shirt is een hulpmiddel voor persoonlijke expressie. Dat is de reden waarom UT zich inzet voor het zorgvuldig selecteren van culturele projecten over de hele wereld die de kloof overbruggen tussen tijdperken en genres, zoals werken van opkomende kunstenaars, stripfiguren of populaire merken. Door ons unieke selectieproces ontwerpen we steeds nieuwe modellen om authentieke T-shirts aan de wereld te kunnen bieden.

About UNIQLO LifeWear

Apparel that comes from the Japanese values of simplicity, quality and longevity. Designed to be of the time and for the time, LifeWear is made with such modern elegance that it becomes the building blocks of each individual’s style. A perfect shirt that is always being made more perfect. The simplest design hiding the most thoughtful and modern details. The best in fit and fabric made to be affordable and accessible to all. LifeWear is clothing that is constantly being innovated, bringing more warmth, more lightness, better design, and better comfort to people’s lives.

About UNIQLO and Fast Retailing

UNIQLO is a brand of Fast Retailing Co., Ltd., a leading Japanese retail holding company with global headquarters in Tokyo, Japan. UNIQLO is the largest of eight brands in the Fast Retailing Group, the others being GU, Theory, Helmut Lang, PLST (Plus T), Comptoir des Cotonniers, Princesse tam.tam and J Brand. With global sales of approximately 2.13 trillion yen for the 2018 fiscal year ending August 31, 2018 (US $19.17 billion, calculated in yen using the end of August 2018 rate of $1 = 111.1 yen), Fast Retailing is one of the world’s largest apparel retail companies, and UNIQLO is Japan’s leading specialty retailer.

UNIQLO continues to open large-scale stores in some of the world's most important cities and locations, as part of its ongoing efforts to solidify its status as a global brand. Today the company has more than 2,000 stores in 22 markets including Japan. In alphabetical order, the other markets are Australia, Belgium, Canada, China, Denmark, France, Germany, Hong Kong, Indonesia, Malaysia, Netherlands, Philippines, Russia, Singapore, South Korea, Spain, Sweden, Taiwan, Thailand, U.K. and U.S. In addition, UNIQLO established a social business in Bangladesh together with the Grameen Bank in 2010, and today there are several Grameen-UNIQLO stores in Dhaka.

With a corporate statement committed to changing clothes, changing conventional wisdom and change the world, Fast Retailing is dedicated to creating great clothing with new and unique value to enrich the lives of people everywhere. For more information about UNIQLO and Fast Retailing, please visit www.uniqlo.com and www.fastretailing.com.

peter saville
Press Club
Press Release
Uniqlo
ut sport collectie