UNIQLO lanceert UT collectie met iconische herontworpen Star Wars beelden door drie iconen van Japans Streetwear Design
bezig met laden...
23 april 2019, Amsterdam - UNIQLO, de Japanse wereldwijde kledingretailer kondigt de lancering aan van het Master of Graphics-project voor haar UT (UNIQLO T-shirt) merk. De eerste collectie van dit project is de Master of Graphics UT Collection geïnspireerd door Star Wars. Deze is vanaf maandag 29 april in UNIQLO-winkels en online te verkrijgen bij UNIQLO. De iconische Star Wars beelden zijn geïnnoveerd door drie wereldberoemde streetwear-artiesten, waaronder Jun Takahashi, Tetsu Nishiyama en UT Creative Director NIGO.
De grootsheid van Star Wars voedt de verbeelding van mensen over de hele wereld voor meer dan 40 jaar. Onder hen zijn deze drie legendes. De nieuwe collectie onderstreept hun eerbied voor Star Wars en de creativiteit die het heeft gestimuleerd.
"Masters of Graphics UT Collection featuring Star Wars" collectie details
Lanceringsdatum: maandag 29 april 2019
Kleuren en patronen: 18 (12 unisex en 6 voor kinderen)
Sommige unisex-aanbiedingen zijn alleen verkrijgbaar bij de grotere winkels en UNIQLO.com
Maten: Heren XS-4XL en kinderen in de maten 100 tot en met maat 160
Herenmaten XS en XXL-4XL kinderen in de maten 100 tot en met maat 160 zijn alleen online verkrijgbaar bij UNIQLO.com
Jun Takahashi’s Collectie en Opmerkingen
Jun's UT's presenteren geliefde Star Wars droids R2-D2 en C-3PO met een delicate touch. Zijn collectie is een canvas voor zijn unieke gevoeligheden. Voorbeelden hiervan zijn een ontwerp dat een vleugje gevaar injecteert in de fantasieomgeving voor de habitat van harige Ewok-tweevoeters op de bosmaan van Endor. Jun zegt: "Ik herinner graag hoe Star Wars de eerste science-fiction film was die ik in mijn kindertijd zag. De personages en rekwisieten zijn eindeloos buitengewoon en fascinerend. Als oud fan was ik opgetogen en vereerd om aan dit project deel te nemen. Ik heb een tekenfilmserie die ik geweldig vond als ontwerpmotief gebruikt.”
NIGO’s Collectie en Opmerkingen
Voor zijn UT koos NIGO voor de Rodian bounty hunter, genaamd Greedo, zijn favoriete personage uit alle Star Wars-films. Op de achterkant van een UT met een Yoda-citaat staat een grote afbeelding van de personage die NIGO heeft gemaakt. NIGO zegt: "Ik ben zo dol op Star Wars-films dat ik rondom ze ben opgegroeid. Ze waren allemaal geweldig, maar de episodes IV, V en VI vond ik het meest opvallend. Ik hield van de scène waarin Greedo verscheen, ook al is dit ook de scene waar Han Solo hem aanviel. De wisselwerking tussen de personages en het ritme van Greedo's spraak waren geweldig. Ik wil dat mensen genieten van citaten van Greedo en Yoda op de UT's. "
Tetsu Nishiyama’s Collectie en Opmerkingen
Tetsu’s collectie is een lofzang voor zijn toewijding aan Star Wars. Een van Tetsu’s designs gebruikt de Dewback als motief. Dit ruwe reptiel kwam maar in een paar van de films voor, toch houdt Tetsu van dit personage uit de jaren 90. Er is ook een afbeelding met een Mandalorian werving poster en een psychedelische interpretatie van de notorische Boba Fett. Tetsu zegt: “Star Wars en Lucasfilm hadden een enorme impact op mij. Zelfs vandaag voel ik mij erg aangetrokken tot de figuren en merchandise als fan en creatieveling. Dus toen ik vervolgens werd gevraagd om met dit project mee te doen was ik vastberaden om mijn hart en ziel erin te stoppen als Star Wars fan.”
Profielen
Jun Takahashi
Jun Takahashi lanceerde zijn UNDERCOVER label in 1990 met een vriend tijdens zijn studie aan Bunka Fashion College. Hij heefts sinds 1994 en 2002 zijn collecties getoond in Tokyo en Parijs. Takahashi is een van de paar Japanse designers die wereldwijd actief zijn terwijl hij een fashion leader blijft in de Japanse mode-industrie.
NIGO
NIGO is a legendarisch pionier van Tokyo street fashion. Hij is wereldwijd actief in verschillende gebieden, waaronder ook het HUMAN MADE label en als UT’s Creative Director.
Tetsu Nishiyama
Tetsu Nishiyama begon FORTY PERCENT AGAINST RIGHTS in het begin van de jaren '90. Dit merk bestaat uit slogans op zeefdruk kleding om haar berichten over te brengen. Nishiyama is de directeur van WTAPS, DESCENDANT, en meerdere mode merken.
Over het UT MAGIC FOR ALL Project
MAGIC FOR ALL is een samenwerking tussen UNIQLO en The Walt Disney Company die streeft om mensen rond de wereld te betoveren door het wonder van Disney in dagelijkse mode te belichamen. Door het combineren van de magie van Disney met de actie van Marvel, het avontuur van Star Wars, en de creativiteit van Pixar met UNIQLO LifeWear, zorgt MAGIC FOR ALL ervoor dat het kiezen en dragen van dagelijkse mode nog specialer en leuker wordt.