UNIQLO presenteert tweede samenwerking met Alexander Wang in nieuwe alexanderwang AIRism collectie
bezig met laden...
27 maart 2019, Amsterdam - UNIQLO, de Japanse wereldwijde kledingretailer, kondigt vandaag aan dat het vanaf donderdag 11 april een samenwerkingscollectie voor lente / zomer 2019 met alexanderwang gaat uitrollen. Deze tweede samenwerking met alexanderwang zal voortbouwen op de inzet van LifeWear voor het maken van een beter leven, met de uitzonderlijke functionaliteit van de innovatieve AIRism-stof van UNIQLO in combinatie met de gestroomlijnde vormgeving van alexanderwang.
Voor zijn lancering zei Alexander Wang: "Werken met UNIQLO in het tweede seizoen van de samenwerking, voelde alsof er een wederzijds begrip was van niet alleen esthetiek, maar ook van elkaars arbeidsethos. Het was gemakkelijker om deze keer samen te komen om eenzelfde doel te bereiken vanuit verschillende contactmomenten. Innovatie heeft altijd een belangrijke rol gespeeld in ons ontwerp en ons creatieve proces en functionaliteit heeft een enorm doel in de manier waarop ik én onze klanten zich kleden. Daarom is door de invloed van innovatie, technologie en functionaliteit de speciale AIRism-collectie geboren. "
Vrouwen comfortabel stijlvol houden
De collectie voegt een nieuwe waarde toe aan het LifeWear spectrum door het hele jaar door het comfort van functionele AIRism kleding te combineren met de kenmerkende alexanderwang-look. Vijf van de tien vrouwenartikelen maken gebruik van de meest pure AIRism stof, ontwikkeld om als een "tweede huid" aan te voelen. Tijdens de zomer kunnen vrouwen genieten van hemdjes en slipjes met een stof die zo soepel, licht en comfortabel is, dat ze bijna vergeten dat ze deze dragen. Een andere stof die in de damescollectie wordt gebruikt is een eigen nieuw, naadloos type AIRism dat is ontworpen voor zowel binnen als buiten gebruik. Deze nieuwe AIRism-stof is ondersteunend maar niet beperkend en is een perfect materiaal voor bh's en zelfs korte broeken om het comfort te behouden.
Collection Lineup
Product Images
ALEXANDER WANG
Alexander Wang is geboren en getogen in San Francisco, Californië, als zoon van Chinese immigrantenouders. In 2005, op 21-jarige leeftijd en na slechts twee jaar aan de Parsons School of Design in New York City, lanceerde Alex zijn gelijknamige label. Beginnend met knitwear, groeide het merk in de herfst van 2007 uit tot een volledige ready-to-wear-lijn voor dames. Vier jaar later startte het merk met de ready-to-wear voor mannen. Hij ging over tot industriële erkenning en wereldwijde erkenning dankzij zijn unieke ontwerpgevoeligheid, waarmee hij werkzaam was als creatief directeur voor Balenciaga van december 2012 tot 2015. De gevoeligheid van het merk alexanderwang is een reflectie op contrasten, die naadloos overvloeit tussen het verfijnde en het onvolmaakte. Zijn collecties weerspiegelen een gevoel van gemak en staat bekend om het voortdurend evolueren en hercontextualiseren van het stedelijke uniform. Het merk bezit en exploiteert momenteel vijf flagship stores in New York, Londen, Beijing en Shanghai, evenals alexanderwang.com, in naast zeven franchise- en partnerwinkels wereldwijd. De collecties van Alexander Wang zijn ook verkrijgbaar bij luxe winkels over de hele wereld.
Ga voor meer informatie naar www.alexanderwang.com
#####
About UNIQLO LifeWear
Apparel that comes from the Japanese values of simplicity, quality and longevity. Designed to be of the time and for the time, LifeWear is made with such modern elegance that it becomes the building blocks of each individual’s style. A perfect shirt that is always being made more perfect. The simplest design hiding the most thoughtful and modern details. The best in fit and fabric made to be affordable and accessible to all. LifeWear is clothing that is constantly being innovated, bringing more warmth, more lightness, better design, and better comfort to people’s lives.
About Fast Retailing
UNIQLO is a brand of Fast Retailing Co., Ltd., a leading Japanese retail holding company with global headquarters in Tokyo, Japan. UNIQLO is the largest of six main brands in the Fast Retailing Group, the others being GU, J Brand, Theory, Comptoir des Cotonniers, and Princesse tam.tam. With global sales of approximately 2.13 trillion yen for the 2018 fiscal year ending August 31, 2018 (US $19.17 billion, calculated in yen using the end of August 2018 rate of $1 = 111.1 yen), Fast Retailing is one of the world’s largest apparel retail companies, and UNIQLO is Japan’s leading specialty retailer.
UNIQLO continues to open large-scale stores in some of the world's most important cities and locations, as part of its ongoing efforts to solidify its status as a global brand. Today the company has more than 2,000 stores in 21 markets including Japan. In alphabetical order, the other markets are Australia, Belgium, Canada, China, France, Germany, Hong Kong, Indonesia, Malaysia, Netherlands, Philippines, Russia, Singapore, South Korea, Spain, Sweden, Taiwan, Thailand, U.K. and U.S. In addition, UNIQLO established a social business in Bangladesh together with the Grameen Bank in 2010, and today there are several Grameen-UNIQLO stores in Dhaka.
With a corporate statement committed to changing clothes, changing conventional wisdom and change the world, Fast Retailing is dedicated to creating great clothing with new and unique value to enrich the lives of people everywhere. For more information about UNIQLO and Fast Retailing, please visit www.uniqlo.com and www.fastretailing.com.