• Home
  • Press
  • Mode
  • UNIQLO rolt ‘KAWS: SUMMER, a Career-Spanning Collection’

UNIQLO rolt ‘KAWS: SUMMER, a Career-Spanning Collection’

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

uit om het werk van de invloedrijke hedendaagse kunstenaar te tonen


16 mei 2019, Amsterdam – UNIQLO, de Japanse internationale retailer, onthult vandaag KAWS: SUMMER, een samenwerkingscollectie met de gerenommeerde hedendaagse kunstenaar, KAWS. De 21 items in deze unisex en kids UT (UNIQLO T-shirt) lijn zal vanaf donderdag 6 juni beschikbaar zijn in de UNIQLO winkel en online op UNIQLO.com.

UT presenteert een authentieke popcultuur door mode en kunst samen te brengen, en reflecteert de LifeWear-ethos van UNIQLO als een uniek middel voor mensen om zichzelf te uiten met verschillende kunstenaars, subculturen en culturele artefakten. Deze speciale UT-collectie presenteert de ontwerpen van KAWS in een samengestelde selectie uit het brede scala aan sculpturen en kunstwerken van de kunstenaar, over zijn veelgeprezen carriére en met zijn geliefde COMPANION en BFF.

"Ik ben blij dat ik deze gelegenheid met UNIQLO heb om een collectie t-shirts en tassen te ontwerpen die zijn geïnspireerd op enkele van mijn favoriete sculpturen die toegankelijk worden gemaakt voor een wereldwijd publiek", zegt Kaws.

Collectie Overzicht

Lanceringsdatum:    donderdag 6 juni 2019
Prijzen:                   Unisex UTs €15,00
                               Kids’ UTs €9,90
                               Tote bags €15,00
Maten:                   Unisex XS-4XL, Kids 100-160cm* en een tote bag

*Unisex maten XS en XXL-4XL en kids 160cm enkel te verkrijgen op UNIQLO.com. Ga voor de speciale film naar: https://youtu.be/VSTNcN1M6Hs

Over KAWS

KAWS spreekt een publiek aan dat ver uitrijkt buiten de musea en galerijen waarin hij regelmatig exposeert. Zijn uitgebreide oevre van invloedrijk werk bevindt zich binnen de werelden van kunst en design met schilderijen, muurschilderingen, grootschalige sculpturen, straatkunst, grafische vormgeving en productontwerp. Gedurende de laatste twee decennia heeft KAWS een succesvolle carriere opgebouwd met werk dat consequent zijn formele behendigheid als kunstenaar toont. Zijn werk bevat een verfijnde humor en een doordacht samenspel met consumentenproducten en samenwerkingen met wereldwijde merken. Hij haalt vaak inspiratie uit de hedendaagse cultuur om zo een uniek artistiek vocabulaire te vormen voor zijn werken op verschillende media. De KAWS cast of hybride cartoons en menselijke personages zijn misschien wel de sterkste voorbeelden van zijn onderzoek naar de mensheid, omdat hij bewonderd wordt door zijn levensechte sculpturen die de nadruk leggen op lijn en kleur. KAWS is tentoongesteld in het High Museum, het Brooklyn Museum, Het Yorkshire Sculpture Park in Engeland, het Modern Art Museum van Fort Worth en het Yuz Museum in Shanghai. Zijn samenwerking met UNIQLO voor de UT-lijnen in de lente / zomer 2016, 2017 en 2018 waren internationale hits.

Een T-shirt onthult de persoonlijkheid en waarden van de drager. Een uitstekende manier om je identiteit te uiten, weerspiegelt het wie je bent, waar je vandaan komt, welke stijl je mooi vindt door wat je op je T-shirt wilt laten zien. Met andere woorden, het T-shirt is een hulpmiddel voor persoonlijke expressie. Dat is de reden waarom UT zich inzet voor het zorgvuldig selecteren van culturele projecten over de hele wereld die de kloof overbruggen tussen tijdperken en genres, zoals werken van opkomende kunstenaars, stripfiguren of populaire merken. Door ons unieke selectieproces ontwerpen we steeds nieuwe modellen om authentieke T-shirts aan de wereld te kunnen bieden.

Over UNIQLO LifeWear

De LifeWear-kledingstukken van UNIQLO zijn gebaseerd op Japanse waarden als eenvoud, kwaliteit en duurzaamheid. Ze zijn ontworpen in en voor een hedendaagse look en met zo'n moderne elegantie dat ze de bouwstenen vormen van ieders individuele stijl. Een perfect hemd dat altijd perfecter wordt gemaakt. De meest doordachte en moderne details, verscholen in het meest eenvoudige ontwerp. De beste pasvorm en stoffen, voor iedereen betaalbaar en toegankelijk. LifeWear zijn kledingstukken die voortdurend worden verbeterd om meer warmte te geven, lichter aan te voelen, er beter uit te zien en meer comfort te bieden aan iedereen die ze draagt

Over UNIQLO en Fast Retailing

UNIQLO is een merk van Fast Retailing Co., Ltd., de toonaangevende wereldwijde Japanse retail holding met een internationaal hofdkantoor in Tokyo, Japan. UNIQLO is de grootste van de zes merken die vallen onder de Fast Retailing Group. Deze zijn: Comptoir des Cotonniers, GU, J Brand, Princesse tam.tam, en Theory. Met een wereldwijde omzet van ca. 2,13 biljoen yen voor het boekjaar tot 31 augustus 2018 (19,17 miljard dollar, berekend in yen volgens de wisselkoers van eind augustus 2018, waarbij 1 dollar = 111,1 yen), is Fast Retailing een van 's werelds grootste retail kledingbedrijven. UNIQLO is ook marktleider in Japan.

In het kader van zijn continue inspanningen om zich te positioneren als een echt internationaal merk, opent UNIQLO grootschalige winkels in een aantal van 's werelds belangrijkste steden en locaties. Vandaag telt UNIQLO zo'n 2.000 winkels in 21 markten, waaronder Japan, Australië, België, Canada, China, Frankrijk, Duitsland, Hongkong, Indonesië, Maleisië, de Filippijnen, Rusland, Singapore, Zuid-Korea, Spanje, Taiwan, Thailand, het Verenigd Koninkrijk, de VS, Zweden en Nederland. Daarnaast werd in september 2010 "Grameen UNIQLO" opgericht, een sociale vestiging in Bangladesh die momenteel verschillende Grameen UNIQLO-winkels in Dhaka beheert. UNIQLO beschikt over een geïntegreerd businessmodel waarbij het hoogwaardige casual kleding ontwerpt en produceert. Het bedrijf is van mening dat kleding uiterst comfortabel moet zijn en dat de veelzijdige ontwerpen een hoge kwaliteit en uitstekende pasvorm moeten bieden voor iedereen die ze draagt.

Gedreven vanuit een engagement om kleding, conventionele opvattingen en de wereld te veranderen, streeft Fast Retailing ernaar om kleding met nieuwe en unieke waarden te ontwerpen en zo het leven van iedereen, overal ter wereld te verrijken. Meer informatie over UNIQLO en Fast Retailing vindt u op www.uniqlo.com en www.fastretailing.com.

KAWS
Press Club
Press Release
Uniqlo