Vagabond Shoemakers presenteert Spring Summer collectie 2019
bezig met laden...
Het Zweedse schoenenmerk Vagabond Shoemakers presenteert voor het lente-/zomerseizoen twee nieuwe collecties: The Spring / Summer 19 edition en The Non-Animal collection. Voor The Spring / Summer 19 edition heeft Vagabond zich laten inspireren door natuurlijke landschappen en met de Non-animal collectie wil Vagabond het bewustzijn van het verbruik belichten binnen de fashion industrie.
The Spring / Summer 19 edition
Geïnspireerd door majestueuze woestijnlandschappen, maakt Vagabond Shoemakers met de SS19 collectie gebruik van de kleurenschema’s en silhouetten van zandlandschappen. In het kleurenpalet is congnac de hoofdkleur naast aardse zandtinten zoals almond, nougat en terracotta tot zachte pastelkleuren. Modeveteraan Maggie Maurer en muzikant Carl Hjelm vormen het gezicht van de SS19 campagne, waarin hun sterke androgyne uiterlijk samen komt met de krachtige natuurlijke landschappen.
De SS19 collectie heeft sterke invloeden uit de jaren 80 en dat is terug te zien in de details zoals de slingback, de kitten heels, de slanke leest en verschillende tinten wit.
De sandalen zijn een belangrijk onderdeel deze collectie, met name de sportieve sandaal.
Voor de mannen zijn de belangrijkste stukken van de collectie de sneakers, mocassins en bootschoenen.
The Non-animal Collection
The Non-animal collection is een vast onderdeel van de Vagabond Shoemakers collectie. Het maakt deel uit van de doorlopende materiaaloptimalisatie en- ontwikkeling en Vagabond Shoemakers belicht hiermee het bewustzijn van het verbruik binnen de fashion industrie De van nature unieke kwaliteiten van leer zijn lastig te imiteren met andere materialen en de vraag naar leer, wat een bij product is van de continu groeiende vleesindustrie is hoog. Naast het minimaliseren van onnodig leermateriaalafval, energie- en waterafval in het leerproductie proces, blijft Vagabond Shoemakers de Non- animal collectie uitbreiden. De Non-animal collectie is inmiddels een permanente categorie binnen de collectie sinds 2015. “Dit is één van de manieren in onze strategie om consumptie bewustzijn te belichten. Het is klimaatvriendelijk en een belangrijk alternatief voor onze veganistische consumenten”, zegt Anna Fahle Björcke, Head of Cummunications bij Vagabond. Vagabond Shoemakers gebruikt de vaardigheden en uitgebreide ervaring om aan de behoefte van de consument te voldoen, wereldwijd. “Ongeacht het materiaal, het beste wat je kan doen is na te denken voordat je consumeert. Koop alleen datgene waar je echt dol op bent, zorg goed voor je Vagabond- product om er zeker van te zijn dat het lang mee gaat”, zegt Anna Fahle Björcke.
Over Vagabond Shoemakers
Vagabond werd in 1973 in zweden opgericht en is een van de leidende schoenenmerken in Europa. Het designteam en een eigen atelier voor he tmaken van portotypen zitten beiden op het hoofdkantoor in Varberg in Zweden. Vagabond wordt inmiddels in meer da 2500 winkels verkocht in meer dan 40 landen.