• Home
  • Press
  • Mode
  • Vans en Disney brengen hommage aan The Nightmare Before Christmas, Tim Burtons cultklassieker

Vans en Disney brengen hommage aan The Nightmare Before Christmas, Tim Burtons cultklassieker

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Vans nodigt alle vampieren, spoken en andere nachtelijke wezens uit om de kerstperiode te vieren in het gezelschap van de personages uit Halloween Town. Het skatelabel lanceert een capsulecollectie geïnspireerd op de Disney-film The Nightmare Before Christmas, van de hand van meestercineast Tim Burton. Met welgeteld tien unieke sneakers en een resem complementaire apparel en accessoires, zet het Vans-designteam enkele van zijn meest memorabele scènes en personages in de verf. De collectie, de laatste in een rij van geslaagde samenwerkingen tussen Vans en Disney, is vanaf 4 oktober wereldwijd verkrijgbaar. Dompel je onder in de illustere wereld van The Nightmare Before Christmas.

Vans, The Nightmare Before Christmas, Jack's Lament Sk8-Hi, 70 euro

Stel deze vraag aan eender wie en hij of zij antwoordt je dat Jack’s Lament het spilmoment van deze cultfilm is. Vans grijpt terug naar deze scène met een Sk8-Hi: elk van zijn vier panelen verbeeldt Jacks wandeling doorheen de onheilspellende begraafplaats van Halloween Town, frame per frame. De boodschap “Nice Work, Bone Daddy” aan de binnenkant van de sneaker vervolledigt het design. Wie een totaallook ambieert, trekt best ook de Jack Pull Over Hoodie aan. Vans bedrukte deze kapsweater met een spiraalvormige heuvel in het emblematische checkerboardmotief.

Vans, The Nightmare Before Christmas, Sally Era Stacked and Patchwork Sweatshirt
110 euro en 95 euro

Disney-fans kunnen zich voor even Jack Skellington en Sally wanen. Het spookachtige maatpak van de Pumpkin King wordt vertaald naar de Slip-On, een Vans-klassieker, inclusief katappliqué en vleermuisopdruik. Sally, de meesterlijke humanoïde creatie van Dr. Finkelstein, wordt dan weer vereeuwigd in de Era Stacked en Sally Patchwork Crew. In een knipoog naar dit wonderlijke wezen, is elke stijl een patchwork van verschillende prints die terug te vinden zijn op Sally's jurk. De Era Stacked werd bovendien nog eens voorzien van met de hand genaaide details, een ode aan Sally's unieke schoonheid.

Vans, The Nightmare Before Christmas, Men's Line Up

Oogie Boogie maakt zijn opwachting in deze capsulecollectie. De Classic Slip-on en long sleeve t-shirt refereren met dobbelstenen en doodshoofden naar zijn ondergrondse hol. Bovendien onthult zijn schaduw zich op het zijpaneel van de Classic Slip-On. Zijn drie handlangers – Lock, Shock en Barrel, worden evenmin vergeten. Voor hen is er een glansrol weggelegd in het design van de Old Skool en de Era.

Vans, The Nightmare Before Christmas, Toddler's Line Up

Vans verenigt comfort en stijl in de ComfyCush Authentic. In het ontwerp van deze sneaker passeren alle personages de revue voor een Checkerboard achtergrond. De sterren van Halloween Town spoken rond in tal van producten, die gading vinden bij fans van alle leeftijden: blitse veters, innovatieve ritssluitingen en zelfs glow-in-the-dark gadgets voor de jongsten onder ons. Wie graag zelf aan de slag slaat, creëert zijn unieke customized Vans-sneaker via Vans.com/customs.

Vans, The Nightmare Before Christmas, Men's Sneakers Line Up

Vans en Disneys The Nightmare Before Christmas collectie is vanaf 4 oktober verkrijgbaar in geselecteerde Vans-verkooppunten, Vans-winkels en online via vans.be.

O V E R V A N S

Vans werd in 1966 opgericht door de Van Doren Rubber Company. Binnen de kortste tijd was de Vansschoen veruit de lieveling van vrijwel alle skaters. Met meer dan veertig jaar geschiedenis en een compleet assortiment aan schoenen, kleding, accessoires, snowboardgear en ProTec-kleding, is Vans - deel van VF Corporation - intussen uitgegroeid tot een wereldwijde referentie noemen in de mode-industrie. De schoenen en kledij van het label worden wereldwijd verkocht in meer dan 75 landen via een netwerk van pilot stores en multibrandboetieks. Vans heeft meer dan 600 eigen winkels in de hele wereld.

De laid-back attitude van Zuid-Californië is nog steeds prominent aanwezig in het DNA. Zo promoot het label de action sports-levensstijl, jeugdcultuur en creatieve persoonlijke expressie via de ondersteuning van atleten, muzikanten en artiesten, en dankzij progressieve events en platformen, zoals de Vans Triple Crown of Surfing®, de Vans U.S. Open of Surfing, Vans Pool Party, Vans Custom Culture, Vans Warped Tour® en Vans' culturele en internationale muzieklocatie: the House of Vans.

Press Club
Press Release
Vans