WIE ZIJN DE ECHTE INFLUENCERS OP SOCIAL MEDIA?
bezig met laden...
Met een ironische twist viert Diesel de volgers en fans van het internet in haar nieuwe lente campagne.
Breganze, Italië. 4 februari 2019. Met trots presenteert Diesel haar nieuwe lente campagne; BE A FOLLOWER.
Iedereen wil vandaag een influencer zijn. Bekend worden op sociale media kan leiden tot snelle roem en een enorm fortuin. Maar voor hoe lang zal het duren? En, nog belangrijker, geloven influencers echt in wat ze promoten?
Met dit in gedachten richtte Diesel zich op de clichés van social media door te benadrukken waar de echte macht staat: in de handen en de feeds van de volgers. We oordelen niet over influencers, we kijken alleen naar het fenomeen ‘sociale media’ via een andere lens.
Diesel breekt graag de regels, daarom brengt zij een multi-subject campagne tot leven met echte influencers die het merk kennen (en het concept) om ironisch te zijn over de clichés en valkuilen van een ‘instagrammable’ leven. Met natuurlijk denim als middelpunt.
Jennifer Grace @thenativefox, Kristen Crawley @kristennoelcrawley, de tweeling @amixxamiaya en @ayaxxamiaya, Elias Riadi @eliasriadi en Bloody Osiris @bloodyosiris herkennen de overdrijvingen van hun digitale persona - en elk van hen is OK met een beetje zelfspot en de draak steken met hun "social" leven.
In meerdere posts tonen deze insta-famous personen schokkende of ongemakkelijke situaties - waarbij elke clip vervolgens switcht naar een non-influencer, die zorgeloos, moeiteloos en gemakkelijk leeft in hun Diesel-denims. Omdat het uiteindelijk, ongeacht hoe beroemd je bent op social media, jouw volgers er het meest toe doen.
Om verder te illustreren waarom het beter is TO BE A FOLLOWER, werden tientallen extra video gemaakt, geregisseerd door Ali Ali en Ahmed Tahoun van Good People Films. Een selectie van de belangrijkste visuals van Toiletpaper's Pierpaolo Ferrari en Maurizio Cattelan - waaronder ook de horloges en brillen van Diesel vallen - maken de boodschap compleet. Het creatieve concept en de uitvoering van de campagne werd gedaan door Publicis Italy.
Foto's en video's: Eigendom Diesel.