• Home
  • Press
  • Mode
  • Zenggi AW19, meesterlijk minimalisme in gerecycleerd kasjmier

Zenggi AW19, meesterlijk minimalisme in gerecycleerd kasjmier

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Van gedurfd idee tot gerenommeerd kwaliteitslabel. In tien jaar tijd groeide het Amsterdamse Zenggi uit tot een vaste waarde in stijlvolle eenvoud binnen het hogere segment. Na een jarenlange carrière bij Turnover die haar meerdere awards opleverde, lanceerde Marian Wigger in 2006 het label Zenggi als online first brand. Een gewaagde keuze destijds die vandaag zijn vruchten afwerpt. Deze winter schrijft het Nederlandse label verder aan zijn succesverhaal met een minimalistische totaalcollectie in rijke najaarstinten die Nederlandse nuchterheid en Amsterdamse luxe uitstraalt.

Marian Wigger richtte in 1988 het kledingmerk Turnover op. In 2002 werd haar werk bij Turnover bekroond met de Grand Seigneur. Een jaar later besloot de ontwerpster dat ze klaar was voor iets nieuws: ze verkocht haar aandelen van Turnover en lanceerde Zenggi als online first brand. 'Als fervent onlineshopper miste ik een onlineadres waar ik terecht kon voor de ultieme essentials. Een webshop waar je in enkele klikken de weg vindt naar luxebasics in hoogwaardige materialen die de seizoenen overschrijden.'

Wigger introduceerde haar eerste collectie in het voorjaar van 2011. Dat deed ze uitsluitend op haar eigen webshop Zenggi.com, die ze aanvulde met een zorgvuldig uitgekozen selectie uit andere collecties als Robert Clergerie en

Emma Hope. Pas in een tweede fase ontplooide ze de offlinestrategie. Met succes, vandaag ligt het label bij meer dan 140 luxeboetieks in Europa.

Wars van de heersende trends en bovenal met een scherp oog voor detail, houdt Marian Wigger het ook dit seizoen sober en strak. Het Amsterdamse label overtuigt met tijdloze passe-partouts met een luxueuze uitstraling en onfeilbare kwaliteit. Tailoring treedt op de voorgrond in androgyne herringbone blazers en pantalons met bandplooi. Soepele rokken in wolcrêpe en zijde ademen ongedwongen vrouwelijkheid, geïnspireerd door de ongrijpbare flair van menig vrouw.

Duurzaamheid primeert. Zenggi heeft een penchant voor mooie materialen en gaat prat op hoogwaardige stoffen uit Europa en Japan. Nieuw dit seizoen is de keuze voor gerecycleerd kasjmier. Fijn gebreide bovenstukken in tangerine, lavendel en frambozenrood, met v-hals of rolkraag, gaan hand in hand met ultrazachte, omhullende sweaters in alpaca of mohair, overgoten in een medley van cappuccino, ecru of gris melange. Want comfort is ook een luxe.

Een verrassend spel van lijn en kleur geeft een nieuw elan aan het klassieke overhemd in silky floral, Engelse liberty of balpenstreep. Tegelijkertijd blijft Marian Wigger trouw aan het men's shirt in krakend wit katoen. Voor het leven gekocht want immer fris te combineren. Het is het stuk dat met je meereist naar Rome, dat je vergezelt naar je favoriete restaurant en dat je op je gemak stelt tijdens die eerste date. Dat is Zenggi. Simpel en tijdloos.

Zenggi is in België onder meer verkrijgbaar bij Twiggy (Gent), L'Héroïne (Brugge), Garde-Robe Nationale (Antwerpen) en Lorca (Merchtem).

AW19
AW2019
FW19
Press Club
Press Release
ZENGGI