• Home
  • Press
  • Retail
  • Persbericht bekendmaking genomineerden StoryTelling Awards

Persbericht bekendmaking genomineerden StoryTelling Awards

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more

Amsterdam, 10 december 2018 - Duurzaam importbedrijf Goodbrandz maakt de genomineerden bekend van de “STORYTELLING AWARDS 2019”, die zij 20 januari 2019 zal uitreiken tijdens de Modefabriek in Amsterdam.

Zes jaar geleden is deze award geïntroduceerd als onderdeel van de Dutch Retail Experience Awards, en wordt deze uitgereikt aan de retailers die er het beste in slagen om de kennis van hun merken toe te lichten aan de klant, als onderdeel van de customer experience in de fysieke winkels. Hierin heeft zij een samenwerking gevonden met Mystery Review en INretail.

Om beter onderscheid te kunnen maken binnen de verschillende producttypen is de Storytelling Awards onderverdeeld in verschillende categorieën: Women & Men, Women, Men, Denim, Leather & Shoes en Kleine zelfstandigen/eenmanszaak. Dit jaar is er een nieuwe categorie bijgekomen: Bodyfashion.

De genomineerden in elke categorie kunnen vanaf maandag 10 december hun klanten oproepen om op hen te stemmen. De winkels met de beste beoordeling, ontvangen een bezoek van een Mystery Shopper van Mystery Review. Aan de hand hiervan wordt een rapport geschreven, dat beoordeeld wordt door de vakkundige jury en waaruit de winnaars gekozen worden. Stemmen kan via de volgende link: http://hellopresto.com/go/good-brandz-storytelling-awards-2019 Er kan gestemd worden tot en met 31 december.

Mystery Review zal de winkelmedewerkers met name testen op hun kennis van de producten. Criteria die hierin bepalend zijn, zijn de aanwezigheid van visuele communicatie, klantcontact en het benoemen van de achtergrond en herkomst van het product in het adviesgesprek. Voor meer informatie kunt u kijken op www.mystery-review.nl

“De herkomst van merken wordt steeds belangrijker voor de consument. De wereld is open geworden. Consumenten kunnen (online) meer informatie vinden dan de retailer zelf vaak beseft. Daarom is openheid van de retailer op zijn plaats. Een authentiek verhaal is heden ten dage van essentieel belang. Doorslaggevend is dan ook dat winkelpersoneel deze achtergrond meeneemt in de verkoopgesprekken. De rol die het personeel speelt in de winkels wordt dus steeds belangrijker. Zij maken vandaag de dag het onderscheid en bepalen voor een groot gedeelte het succes van de winkel. Informatie, presentatie, en productkennis zijn mede bepalend voor de keuze van de aankoop van een consument in de winkel”, aldus eigenaresse Cécile Scheele.

De jury bestaat dit jaar uit:
Michel Smit – Eigenaar van agentuur Michel Smit Labels.
Edwin Belt - Branchespecialist Mode bij INretail.
Carlo van de Berg – Eigenaar Mystery Review, specialist in het ontwikkelen en uitvoeren van tevredenheids- en belevingsonderzoeken.

Hieronder de genomineerden van 2019, in willekeurige volgorde:

Women & Men

Bastiaansen Modestad Bavel, Humanoid Arnhem, Karakter Gouda, KOKOTOKO Groningen, Make My Day Nijmegen, Mooi ben jij! Doetichem, No Sense Barendrecht, Piet Zoomers Den Bosch, Rinsma Fashion Gorredijk, RIVS Alkmaar.

Women

Aline Fashion Burgum, Anna van Toor Zeist, Claudia Sträter Amsterdam, Jones Arnhem, Queens Alkmaar, Ruys Deurne, Speksnijder Mode Bergambacht, Kameleon Studio Nijmegen, Tally Ho Bergen, Windtson bij Suus Wageningen.

Men

Add/Dept Panningen, Bij Jaap Uden, ’t Rondje Bergen op Zoom, Bruin Woerden, De Jongens uit Hoogeveen Hoogeveen, DSTRCT38 Zwolle, Jurgen Langezaal Herenmode Enschede, Les Deux Freres Amsterdam, Neighbourhood Arnhem, Twentyonewood Alkmaar.

Denim

Butcher of Blue Hoogland, De Bunker Hilversum, De Garage Harderwijk, Denham Utrecht, De Rode Winkel Utrecht, House of Denim Amsterdam, House of Indigo Den Helder, Nudie Jeans Amsterdam, Nukuhiva Utrecht, Tenue de Nîmes Amsterdam.

Leather & Shoes

De Grote Tas Amsterdam, Engbers Lederwaren Enschede, Fraenck Arnhem, Goodwalt Uden, Lila the Store Breda, Manwood Amsterdam, Ter Steeg Lederwaren Doesburg, Wessels de Vlog Rijssen, Woudstra Leeuwarden, Zwartjes Amsterdam.

Kleine zelfstandigen/eenmanszaken

Bohemian Rotterdam, Brandmission Haarlem, Bruin Woerden, Daily Poetry Den Bosch, Katoen en Koffie Brielle, Koekwaus Den Bosch, Leef Meppel, LIV stores Utrecht, Roots Amersfoort, Studio Jux Amsterdam.

Bodyfashion

Beau Luxe Lingerie Den Bosch, Bonne Nuit Mijdrecht, Courage Maastricht, KANTAmsterdam, Lincherie Amsterdam, Love Stories Amsterdam, Pleasurements Amsterdam, Salon de Lingerie Amsterdam, Superbra Rotterdam, Wolford Den Haag.

De winnaar wordt zondag 20 januari 2019 bekend gemaakt op de Modefabriek De winnaars van vorig jaar waren Mission te Veenendaal, ‘t Rondje te Bergen op Zoom, De Rode Winkel te Utrecht, Ter Steeg Lederwaren te Doesburg en LEEF te Meppel. LEEF heeft naast de Dutch Retail Storytelling Award Kleine Zelfstandigen, ook de Award voor Sustainable Leader in ontvangst mogen nemen.

Goodbrandz
Press Club
Press Release
Soul Salon
StoryTelling Awards