100 nieuwe merken bij de Bijenkorf
bezig met laden...
Het assortiment van warenhuis De Bijenkorf ondergaat dit najaar een ingrijpende
verandering. Er komen maar liefst honderd nieuwe merken bij. “Dit past binnen de strategie van het warenhuis waarin de focus ligt op vernieuwing van het merkassortiment en het uitbreiden van het luxe segment”, zegt directeur inkoop Edo Beukema in het persbericht. Welke labels het veld moeten ruimen wordt niet vermeld.Op de damesafdeling van het Amsterdamse filiaal van de Bijenkorf openen Maje en Sandro in augustus shop-in-shops. Dat is een primeur voor de Nederlandse markt. De Franse merken maken deel uit van de SMCP Group en zijn fors aan het uitbreiden in Europa. Ook nieuw op de modeafdeling zijn de Britse labels Joseph en Barbour en het Nederlandse Stills. Op de accessoire-afdeling voor dames zijn onder meer Isabel Marant (schoenen), Givenchy (tassen) en Alexander Wang (schoenen en tassen) aan het assortiment toegevoegd.
Op de mannenafdeling zijn de merken Acne, Paul Smith, Marc by Marc Jacobs en Closed nieuw. Voor kinderen is sinds kort Stella McCartney, Woolrich, Burberry en Armani te koop. Ook op de lingerie-afdeling is Stella McCartney toegevoegd, net als een shop-in-shop van Madame Supertrash in Amsterdam. Een shop-in-shop van Agent Provocateur wordt later dit seizoen geopend in De Bijenkorf in Rotterdam.