• Home
  • V1
  • Columns
  • 15e editie kleine fabriek toont ‘volwassen’ aanbod

15e editie kleine fabriek toont ‘volwassen’ aanbod

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Op 8 en 9 juli 2012 zal ‘kleine fabriek’, de internationaal

toonaangevende vakbeurs voor kindermode, weer plaatsvinden in de RAI in Amsterdam. De fraaie lichte ‘hal 1’ zal zich vullen met een ongekend breed assortiment merken in productgroepen als denim, fashion, accessoires, schoenen, interieur en toys. Kleine fabriek presenteert dit grote aanbod in vier duidelijk herkenbaar vormgegeven segmenten: Blueprint, Industry, Star en Object+.

Denim maakt een geweldige ontwikkeling door van garderobe basic naar een steeds geraffineerder, ambachtelijker en innovatiever product. In navolging van Modefabriek krijgt ook kleine fabriek deze editie een Blueprint sectie speciaal voor de trendsetters in denim, streetwear en andere authentieke labels. Blueprint is duidelijk herkenbaar vormgegeven met een mix aan stoere rudimentaire materialen als hout en touw in slimme steigerconstructies.

Industry is, net als op Modefabriek, het jeans-gerelateerde segment voor merken die ‘hoog trend-sensitief’ zijn. Hier zie je in een oogopslag welke grote modetrends de dienst uitmaken. Het stoer-trendy Industry-segment is makkelijk te herkennen aan de doorlopende metaalgrijze achterwanden.

Het segment Star onderscheidt zich met heldere witte stands waarin de labels in dit ‘high-identity’ segment het mooist tot hun recht komen. Star-labels hebben een uitgesproken eigen handschrift, of het nu kleine, nieuwe designer labels zijn of juist de kinderlijnen van grote internationale ‘luxury fashion’ brands.

Het segment Home & Gift, met al het moois om een heel kinderleven mee aan te kleden van het coolste bedtextiel tot het beste buitenspeelgoed, is omgedoopt tot Object+. De minimalistische vormgeving met de lichtgrijze wanden is hetzelfde gebleven.

Inkopers, ontwerpers, trendwatchers, pers en natuurlijk alle vertegenwoordigers van de internationale kwaliteitsmerken op kleine fabriek treffen elkaar in een inspirerende en professionele omgeving die iedere editie opnieuw zorgvuldig wordt samengesteld en ontworpen. Ondanks het zeer diverse aanbod is kleine fabriek overzichtelijk met duidelijke signing en stands met onderscheidende kleuren en identiteiten per segment. Ook de segmenten zelf zijn helder en eigentijds; de merken die elkaar treffen in de diverse segmenten versterken elkaar in hun visie op lifestyle, merkimago en retailkarakter.

Iedere editie weer legt kleine fabriek haar oor te luisteren bij exposanten en bezoekers om de laatste trends en ontwikkelingen in de kindermodebranche te ontdekken om de opvolgende editie weer verder te versterken. Blijven inspireren en groot denken over 'kleine mode', dat is de ambitie van kleine fabriek.
Kleine Fabriek
kleinefabriek