• Home
  • V1
  • Columns
  • 47 procent meer online omzet door Sinterklaas

47 procent meer online omzet door Sinterklaas

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Sinterklaas doet steeds vaker inkopen via internet,

zo blijkt uit onderzoek van Thuiswinkel.org en Blauw Research onder 2.000 webshops. Naar schatting zetten online retailers tussen 1 november en 5 december 225 miljoen euro extra om.

De online Sinterklaasomzet ligt 47 procent hoger dan de gemiddelde weekomzet rondom de feestdagen. Vorig jaar verwachtten online retailers nog gemiddeld 42 procent meer weekomzet in de vijf weken tot Pakjesavond.

De gemiddelde online weekomzet tijdens de Sinterklaasperiode komt hiermee op 140 miljoen euro. PostNL ziet dat cijfer terug in 45 procent meer bezorgde pakketten ten opzichte van een gemiddelde bezorgweek.

Volgens Thuiswinkel.org kiezen consumenten voor online Sinterklaasinkopen vanwege gemak, snelheid en de mogelijkheid om vierentwintig uur per dag te bestellen. Volgens de belangenbehartiger van webshops blijft het aantal online bestellingen ook groeien omdat consumenten minder verontrust of de pakjes wel op tijd geleverd kunnen worden dan een aantal jaar geleden.

Sinterklaas
Thuiswinkel