• Home
  • V1
  • Columns
  • 60-seconden met ... Edwin Dijkstra

60-seconden met ... Edwin Dijkstra

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Edwin Dijkstra, marketing manager bij Schweigmann, een familiebedrijf van meer

dan 125 jaar oud. Het kindermodemodebedrijf bestaat uit drie fysieke winkels in Leeuwarden, Zwolle en Heerenveen en een webshop.

Opleiding
Volgde van 2002 tot 2006 de opleiding Media en Entertainment Management aan het CHN, tegenwoordig Stenden, in Leeuwarden.

Wapenfeiten
Zette Drooma.nl op, een webshop voor duurzame woonaccessoires. “Hiervoor werkte ik als marketing consultant bij een e-commerce bureau. Ik wilde meer dan alleen advies geven en ben Drooma gestart. Dit is toch wel iets waar ik trots op ben.”

“Met het team bij Schweigmann zorg ik dat de nieuwe collecties zo goed mogelijk online gepresenteerd worden. We zoeken samenwerkingen met andere shops of bloggers en we managen alle advertentiecampagnes.”

Werkt momenteel aan
Een project om klanten in de winkels op de hoogte te stellen van de webshop van Schweigmann. En de mogelijkheid bieden om in fysieke winkels online te bestellen.

Het online zetten van nieuwe collecties.

Zoekmachineoptimalisatie.

Ambities
“Uiteindelijk wil ik meer gaan ondernemen. Het lijkt me mooi om iets op te bouwen waardoor ik niet meer locatiegebonden ben en overal kan gaan wonen, wellicht zelfs in het buitenland. Online ligt mijn kracht.”

60secs
Edwin Dijkstra
Schweigmann