60-seconden met ... Fleur Geerinck
bezig met laden...
Fleur Geerinck, oprichter en eigenaar van het modeplatform voor mannen
die niet van shoppen houden, maar er wel goed uit willen zien: ClothesMakeMen.com. “We voorzien deze mannen van modeadvies voor elke gelegenhed, van wat te dragen op je eerste date tot dresscodes. Met de webapplicatie de ‘Outfit Generator’ hebben we shoppen voor de moderne man nog eenvoudiger gemaakt.” Opleiding
Studeerde European Fashion Business aan TMO, de hogeschool voor modemanagement.
“Vooral door middel van mijn stage en afstudeeronderzoek, bij Villa Happ en Mimic Media, heb ik me kunnen verdiepen in het fenomeen internet.”
Wapenfeiten
Won de de CBW Mitex Award in 2010 met een scriptie, getiteld ‘De klant is Keizer’, over de gevolgen van de digitalisering van onze leefwereld op het consumentengedrag. “Dat gaf mij het laatste duwtje in de rug om zelf te starten.”
Organiseerde samenwerkingen met FreshCotton, Eye-wear en Eleven Paris. Het ging om de winactie 'Fleur Fashion Friday'. Lezers konden via twitter een foto en stijlwensen opsturen. De winnaar kreeg onder andere een persoonlijk stijladvies en producten van de webshop.
ClothesMakeMen.com trekt zo’n drieduizend unieke bezoekers per maand.
Werkt momenteel aan
Een nieuw design voor de website. “Als je zoveel schrijft over kleding is het natuurlijk leuk om je site ook eens in een nieuw mooi jasje te steken.”
“Ik houd me bezig met het nalezen van het werk van onze bloggers. Ik plaats de artikelen en natuurlijk ben ik bezig met het stylen van de outfits. Daarnaast houd ik me ook bezig met de communicatie met onze lezers via twitter, facebook en google+, de sales en de boekhouding.”
Ambities
Van ClothesMakeMen.com een succes maken. “Het lijkt me geweldig als ik over vijf jaar 500.000 bezoekers per maand trek. In mijn tien jaar visie lijkt het me ook ontzettend gaaf om andere websites te helpen en hier wellicht een heel netwerk voor op te zetten.”