• Home
  • V1
  • Columns
  • 60-seconden met ... Inge Heringa

60-seconden met ... Inge Heringa

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Inge Heringa, ‘chief mom’ bij VintyKids.com in Haarlem, een online platform voor tweedehands

kindermerkkleding.

Opleiding
Studeerde Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft.

“Daarna heb ik diverse opleidingen in marketing en communicatie gevolgd.”

Wapenfeiten
Werkte voorheen onder andere als director consumer brands en account director ad interim bij pr-bureau Edelman.

Vintykids ontving sinds de oprichting in januari 2012 meer dan 9000 kledingstukken. De geschatte opbrengst per verkoper is 130 euro voor een tas met kleding.

Werkt momenteel aan
Het vertalen van technologische innovaties en behoeftes van klanten naar concrete en duurzame oplossingen. “Dat houdt voor mij in dat ik aan de hand van alles wat ik hoor en zie bekijk of onze processen en producten sneller, mooier, goedkoper en duurzamer kunnen.”

Het overtuigen van ouders dat VintyKids een goede oplossing is. “Niet alleen vanwege gemak en financieel voordeel, maar ook vanwege duurzaamheid.”

Ambities
“Van VintyKids een internationaal succes maken door honderdduizenden kledingstukken per jaar een tweede leven te geven.”

60secs
Inge Heringa
VintyKids