• Home
  • V1
  • Columns
  • 60-seconden met ... Karin Barnhoorn

60-seconden met ... Karin Barnhoorn

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Karin Barnhoorn, samen met Véronique Andersen oprichter

van luxemerken-marktplaats Designer-vintage.com. Barnhoorn houdt zich voornamelijk bezig met de marketing en communicatie en met de achterkant van de website.

Opleiding
Volgde in de jaren tachtig hbo-opleidingen in Amsterdam, richting communicatie en pr.

Wapenfeiten
Het internationale online platform voor luxe modemerken trekt zo'n 80.000 bezoekers per maand, hoofdzakelijk uit Nederland, België, Engeland en Duitsland.

Merken als Hermès, Chanel, Louis Vuitton, Gucci en Mulberry steunen Designer-vintage.com in haar strijd tegen namaak. "De merken checken voor ons de identiteitsnummers uit mode-items als bijvoorbeeld tassen, en bevestigen de authenticiteit."

Designer-vintage.com is momenteel genomineerd voor een award in de categorie Beste Vintageshop van de Nederlandse editie van tijdschrift Elle.

"Ik ben er trots op dat het idee dat ik in mijn hoofd had, werkelijkheid is geworden. Al had ik wel een beetje onderschat hoe lastig het is om een site op te zetten, de IT. Dat zijn soms moeizame projecten."

Werkt momenteel aan
De naamsbekendheid in Groot-Brittannië. Barnhoorn houdt zich daarvoor bezig met de pr, regelt interviews en persbijeenkomsten.

Het verder ontwikkelen van de website. "We willen bijvoorbeeld dat onze gebruikers, als ze een advertentie bekijken, ook kunnen zien wat andere bezoekers die in dat product geïnteresseerd zijn, nog meer hebben bekeken. Ook willen we ons platform nog interactiever maken."

Ambities
"De Net-a-porter worden in tweedehands designer stukken. Wereldwijd dus."

"Voorlopig is dit echt mijn kindje. Maar als in de toekomst een leuk iemand langs komt met interesse, dan staan we hier zeker voor open."

60secs
Designer-Vintage.com
Elle awards
Karinn Barnhoorn