60-seconden met ... Oktay Özkan
bezig met laden...
Oktay Özkan, international sales manager bij modemerk Blue Blood. Özkan volgde in
oktober Micha Noot op bij Blue Blood. Hij startte bij Blue Blood als parttime verkoper en klom op tot sales manager. Werkte ook bij Denham als international sales manager. Opleiding
Volgde een mbo-opleiding over de detailhandel.
Studeerde in 2006 af in communicatie aan hogeschool InHolland Amsterdam.
"In de weekenden werkte ik altijd. Bij Blue Blood ben ik begonnen in de winkel in de Kalverstraat in Amsterdam."
Wapenfeiten
Medeverantwoordelijk voor de groei van het aantal verkooppunten van Blue Blood in de Benelux, toen dat werd uitgebreid van 67 naar bijna 150 winkels.
Zag in de functie van international sales manager bij Denham de export groeien naar 65 procent.
Werkt momenteel aan
De herlancering van Blue Blood. "Het ging natuurlijk niet altijd even goed, in 2009 werd Blue Blood failliet verklaard, maar volgend jaar bestaat het merk tien jaar en dan willen we Blue Blood nieuwe energie geven. De nadruk komt weer meer te liggen op de oorspronkelijke identiteit als inspirerend denimmerk. Daar was in de loop van de tijd teveel afstand van genomen. In januari starten onder andere nieuwe design- en marketingteams."
De positionering en retaillocaties van Blue Blood. "Het merk lag op plekken waar het niet hoorde. Van die winkels waar we niet pasten, hebben we inmiddels afscheid genomen."
Ambities
Blue Blood te brengen naar het niveau dat het verdient. "En 'blauw bloed' laten spatten."
"Mijn passie voor denim overbrengen aan jonge, startende mensen. Zonder passie red je het niet, het moet uit je tenen komen."