• Home
  • V1
  • Columns
  • “A Store”: “A” one of a kind…

“A Store”: “A” one of a kind…

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Columns

A Fair is sinds een aantal seizoenen een gevestigde waarde op de modekalender. Om A Fair net dat

trapje hoger te krijgen dan andere beurzen in het mode segment en er een evenement met internationale teneur van te maken, aarzelden de organisatoren er niet voor om een uniek evenement te creëren binnen de muren van A Fair: namelijk A Store.

Ook al heeft iedere beurs zijn eigen DNA, labels van het hogere niveau zijn er zelden te vinden en vaak maken winkeliers terecht de opmerking dat je op iedere beurs dezelfde merken aantreft. Winkelier en consument willen verrast worden.

A Store geeft een voorproefje van wat in internationale private showrooms getoond en verkocht wordt. Exclusiviteit en hoogwaardige creativiteit zijn hierbij sleutelwoorden.

A Store is dus een uniek vernieuwend concept dat zoals de naam het aangeeft, opgevat is als een Floor van een internationale Department Store waarbij de geselecteerde merken hun DNA weergeven aan de hand van een aantal Zomer 2010 “window” silhouetten die gebracht worden binnen de specifieke sfeer of binnen het individuele corner project van het merk. Een schitterende imposante witte kubusvormige ruimte geeft onderdak aan de prestigieuze selectie van A Store. Hier aan gelinkt wordt de totaliteit van iedere collectie geshowd in de desbetreffende Antwerpse showrooms.

Het niveau van de deelnemende merken is hoogwaardig en “contemporary” en een groot aantal van hen is op geen andere beurs in Europa te zien, noch werden zij eerder in preview samen gebracht. Wie “Store” zegt denkt ook aan de detailhandel: in de volgende editie (februari 2010) trekt A Store logisch de lijn naar de Antwerpse detaillisten die de deelnemende merken aankopen en waarbij hun selectie van het seizoen zelf “in store” door consument en collega-bezoekers van “A Store” en “A Fair” zal kunnen ontdekt worden. Hierdoor ontstaat dus een unieke interactie tussen de verschillende segmenten van de bedrijvigheid, namelijk tussen het “merk” of de “fabrikant”, de “agent”, de “detaillist” en de consument.

Een Europese primeur!

A Fair
astore
a-store