ACA draaide ondanks crisis een prima 2009
bezig met laden...
Ondanks de economische recessie heeft ACA een relatief goed
jaar achter de rug. De totale omzet in 2009 bleef gelijk aan die van 2008 en mede dankzij een goed kostenbewustzijn kon toch een mooi eindresultaat behaald worden.ACA werd in 2009 geconfronteerd met een duidelijke terughoudendheid in het doen van IT-gerelateerde investeringen door retailers. Dit met als gevolg dat ACA de groei die het de afgelopen jaren heeft doorgemaakt niet zonder meer kon doortrekken. Toch heeft ACA geen reorganisatie doorgevoerd, omdat het de verwachting heeft dat de markt binnen afzienbare tijd weer zal aantrekken.
In 2009 zijn in totaal 25 nieuwe klanten geworven. Daarnaast zijn er 350 nieuwe kassasystemen verkocht en is de software van 240 kassasystemen van klanten omgezet naar software op basis van nieuwe technologie. Momenteel maken vrijwel alle klanten van ACA gebruik van de meest recente Retailium point-of-sale oplossing.
Over 2010 is ACA positief gestemd. Speerpunt is vooral de verdere omzetting van klanten naar nieuwe Retailium software die gebaseerd is op het Microsoft Dynamics IT-platform. ACA biedt hiermee naast een geïntegreerde oplossing voor zowel de logistieke als de financiële bedrijfsadministratie ook mogelijkheden voor webshopintegratie. Om klanten goed te informeren over trends, ontwikkelingen en de mogelijkheden van de nieuwe software, lanceert ACA in maart van dit jaar een grootschalige communicatiecampagne.
Over ACA
ACA is 25 jaar actief in de automatisering van fashion retailorganisaties en heeft in de loop der tijd binnen het segment van de mode-, schoenen- en sportretail een positie opgebouwd als marktleider. Zowel zelfstandige winkeliers als filiaalbedrijven en franchiseorganisaties kunnen bij ACA terecht voor software ter ondersteuning van logistieke functies, financiën, managementanalyses, CRM, POS en e-commerce. De oplossingen van ACA zijn volledig gebaseerd op Microsoft technologie.