Gap Inc. is het doelwit van een omvangrijke internetpoets gebakken door de activisten van 18MillionRising.org,

die zich inzetten voor meer veiligheid voor textielarbeiders in Bangladesh. Tijdens de aandeelhoudersvergadering van Gap eerder deze week werden de nepsite www.gapdoesmore.com en het valse twitter account (@GapDoesMore) gelanceerd en een persbericht uitgestuurd waarin Gap zogenaamd verklaarde het 'Fire and Building Safety' akkoord te hebben getekend en het bedrijf toezegde 200 duizend dollar te betalen aan slachtoffers van textielrampen in het land.

Een paar uur later stuurde Gap een persverklaring uit dat het bedrijf de valse website en bijbehorende social media accounts had ontdekt en de herkomst van de actie zou gaan onderzoeken. Woensdagmiddag zijn de website en het twitter account gesloten, waarna 18MillionRising een tweet uitstuurde met de tekst “We've been DMCA'd! Gap can't take a little activist parody apparently.” DMCA staat voor 'Digital Millennium Copyright Act' dat bedrijven in staat stelt websites die inbreuk maken op de merkrechten via de provider te sluiten.

18MillionRising richt zich tegen het Amerikaanse kledingbedrijf omdat Gap tot nu het akkoord voor 'Fire and Building Safety' in Bangladesh niet heeft ondertekend. Gap participeert wel in een ander initiatief, Alliance for Bangladesh Worker Safety, waar ook VF COrporation en Wal-Markt deel van uitmaken.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN