• Home
  • V1
  • Columns
  • Aftrap week van de veiligheid

Aftrap week van de veiligheid

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Elk jaar neemt het aantal overvallen toe tussen half oktober en maart. De ‘Week van de Veiligheid’

moet daarverandering in brengen, dit jaar begon de week met de lancering van de publiekscampagne: ‘De pakkans vergroten’ door burgemeester Aboutaleb van Rotterdam en Jan Meerman van Detailhandel Nederland.

Doel van de Week van de Veiligheid is om op een vast moment de preventie van winkelcriminaliteit te stimuleren. De campagne ‘pakkans vergroten’ moet ertoe leiden dat de kans op het betrappen van overvallers groter wordt doordat mensen eerder gestimuleerd worden 112 te bellen bij een verdachte situatie.

De publiekscampagne wordt gedragen door posters die consumenten moeten informeren. Jan Meerman, voorzitter van Detailhandel Nederland hoopt dat het effect heeft: “Elk jaar weer zijn er ondernemers die hun winkel sluiten, omdat de gewelddadige overvallen hen te veel zijn geworden. Hoe meer mensen alert zijn, des te groter de kans dat deze trauma’s worden voorkomen.”

Detailhandel
winkelcriminaliteit