Alexander McQueen geniet gezonde groei in 2011
Door FashionUnited
bezig met laden...
Het huwelijk van Kate Middleton en Prins William heeft
Alexander McQueen geen windeieren gelegd. Het Britse modehuis realiseerde in 2011 een omzet van 40,7 miljoen pond (50,7 miljoen euro), een stijging van zo'n 9 miljoen euro. De nettowinst bedroeg 3,97 miljoen pond (4,94 miljoen euro), ten opzichte van 3,28 miljoen pond het jaar ervoor. De operationele winst steeg van 3,86 miljoen pond (4,8 miljoen euro) naar 5,15 miljoen pond (6,4 miljoen euro)."Dankzij deze resultaten kan het merk de komende jaren een behoorlijke omzet genereren," zegt de directie van McQueen in het jaarverslag, die ook het gunstige effect van het koninklijk huwelijk - Kate Middleton's trouwjurk was een ontwerp van McQueen's creatief directeur Sarah Burton - op de omzet noemt.
Het verslag meldt dat de mondiale distributie in het boekjaar 2011 uitmuntend was. Alexander McQueen is begonnen met de ontwikkeling van shop-in-shop concepten, internationale franchise netwerken en winkels in het Midden Oosten. Afgelopen januari opende de Kuwait Franchise, en in juni opende een winkel in Miami.
"Als een mode- en lifestylebedrijf worden wij elk seizoen geconfronteerd met het risico dat onze nieuwe collecties niet zullen aanslaan," laat de directie weten. "Continue marktobservatie en regelmatige bezoeken aan internationale mode-evenementen zorgen ervoor dat we de trends vroeg identificeren en daarmee de basis leggen voor de ontwikkeling van de collectie. Bovendien heeft het grote succes van de eerste collecties van Sarah Burton ons ervan overtuigd dat het merk goed met dit risico overweg kan."
Alexander McQueen
Sarah Burton