• Home
  • V1
  • Columns
  • Amsterdam Fashion Institute lanceert magazine Mint

Amsterdam Fashion Institute lanceert magazine Mint

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Columns

Op 25 juni a.s. lanceert het AMFI - Amsterdam Fashion Institute

tijdens het afstudeerevent Fashion Transit 09 het nieuwe magazine Mint, dat geheel is bedacht, geproduceerd en vormgegeven door een groep van 26 modestudenten. Het hart van Mint is de relatie die mensen hebben met hun kleding en de soms eigenaardige gevoelens en beelden die daarbij horen. Grillige illustraties, bijzondere modereportages en spitsvondige persoonlijke verhalen zijn het resultaat: Fashion to be felt. Onder de paraplu van Mint worden tevens het AMFI-Jaarboek, een productlijn, een Mint-event en een website geproduceerd.

Mint magazine
Mint is een Engelstalig fashion magazine dat verhaalt over de persoonlijke relatie die mensen hebben met hun kleding. Mint laat zich niet leiden door trends en rages, maar gaat op zoek naar de achterliggende emoties en herinneringen die zijn verweven in de kleding. De persoonlijke touch, veel verrassende illustraties, uitgesproken modebeelden en heel veel (nog onontdekt) talent maken Mint tot een eerlijk en eigenzinnig magazine. Mint wordt ook selectief gedistribueerd door Europa, Noord-Amerika en Australië. AMFI-JaarboekMet het magazine verschijnt het jaarboek, AMFI Graduates 2009, waarin een nieuwe lichting modeprofessionals zich presenteert. Zowel het magazine als jaarboek worden volledig geproduceerd, geschreven en vormgegeven door derdejaars AMFI-studenten. Mint magazine en jaarboek worden gebundeld verkocht, adviesprijs € 10,-. In stores vanaf 26 juni (o.a. bij INDIVIDUALS Statement Store, Spui 23 Amsterdam). Voor overige verkooppunten: mint.amfi.nl/where-to-buy

Mint productlijn
Mintage, een zelf ontwikkelde en handgemaakte productlijn, koppelt fashion aan emotie. De producten van Mintage zijn elk gebaseerd op een andere state of mind/Mint en hebben een multifunctioneel karakter. Zo maakt de Hungry Picknick-Skirt een spontane picknick mogelijk en kan de Mixed-up Hatbag zowel als hoed en als tas worden gedragen. De typische eye-catchers uit Mint magazine zijn verwerkt in Mintage: grote en kleine strikken, quirky brillen en natuurlijk de karakteristieke Mint-illustraties op tassen en postkaarten. mint.amfi.nl/product

Mint Party Party
Tijdens een uniek feest op 1 juli 2009 in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam gaat Mint helemaal los. Het event is een complete beleving: Mint to be felt. Om 20.00 uur openen de deuren van de Mint-Closet: Met Do-It-Yourself fashion, Mint-Bingo, een mode ruilbeurs, Twister-over-the-model, wereldrecord punniken en quirky workshops. De Mint Party Party start vanaf 22.30 uur met een feestelijke ode aan het magazine. In de line-up o.a. DJ 100% Isis, DJ Marnix en aroma jockey Dr. Perfume. Tickets: €12,50, voorverkoop €10,-. Voor verkooppunten: mint.amfi.nl/event

Mintmagazine.nl
Op www.mintmagazine.nl krijgt Mint nog meer dimensie via filmpjes, achtergrondverhalen en een blog over het ontstaan van de Mint Company. In interviews vertelt het Mint publiek over de relatie die ze met bijzondere kledingstukken heeft. Ook toont Mint hardnekkige mode die elke voorjaarsschoonmaak weer weet te overleven. Uiteraard is mintmagzine.nl een interactief platform voor AMFI-studenten en anderen young creatives: ook op de website zijn nog veel onontdekte talenten te spotten!

mint