• Home
  • V1
  • Columns
  • Anna Scott blijft inspireren met nieuw concept

Anna Scott blijft inspireren met nieuw concept

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Tijdens de Bread & Butter in Berlijn heeft

ANNA SCOTT haar nieuwe concept gela
nceerd. De nieuwe weg bouwt voort op het bestaande succes van het merk en is te zien als een evolutionaire stap in de ontwikkeling van ANNA SCOTT.

De missie van ANNA SCOTT is om vrouwen op een positieve manier te inspireren en verrassen. Het nieuwe concept intensiveert en onderstreept dit. De collecties zijn verrijkt met hoogwaardige stoffen en materialen, zoals boterzacht schaapsleer en ragfijne zijde. Partnerships met leveranciers en producenten hebben geleid tot deze geslaagde uitbreiding van de mogelijkheden.

Daarnaast hebben ook de vormgeving en het kleurgebruik van de collectie zich verdiept en wordt er vaker gegrepen naar eenvoud en verfijning. Kleur en print blijven de kracht van de collecties, maar zijn vanaf nu ‘cleaner’ en stijlvoller. Dat alles uiteraard zonder in te leveren op de bekende goede pasvorm en verrassende, up-to-date detaillering.

De lancering van een shop concept is ook onderdeel van de ontwikkeling van het merk. De eerste shop-in-shops openen in augustus bij HoutBrox vestigingen in Nederland en de INNO in België, waarna meer landen en locaties snel zullen volgen. De vernieuwde B&B beursstand lichtte al een tipje van de sluier op en liet veel ecru wit en matzwart meubilair zien. Een afgeleide hiervan staat ook op de Modefabriek in Amsterdam in het geval dat men de Bread & Butter gemist heeft. ANNA SCOTT gelooft in partnerships; ook voor het shop-in-shop concept staat een nauwe samenwerking met de retailer centraal.

Het nieuwe concept in een notendop; "Je kan het eigenlijk zien als een opgeruimde kast. Je haalt er uit wat je niet meer gebruikt, bewaart de waardevolle items en maakt plaats voor nieuwe, inspirerende, verrassende aanwinsten. Dat is eigenlijk precies wat ANNA SCOTT heeft gedaan. Ze behoudt haar optimisme, zelfverzekerdheid en spontaniteit. Ze wil blijven inspireren en blijft bovenal vrouw." Aldus Cécile van Maasakkers, Marketing manager van ANNA SCOTT.

De start van het nieuwe concept is goed gevierd in Berlijn met twee lanceringsfeesten waar nog lang over nagepraat zal worden. Passend bij een merk dat nooit stil staat.
ANNA SCOTT