• Home
  • V1
  • Columns
  • Asos wil marktleider worden

Asos wil marktleider worden

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Britse online retailer Asos verwacht het eveneens Britse modemerk Next binnen twee à drie jaar voorbij te kunnen streven. Dat heeft directeur Nick Robertson

gezegd in een interview met The Times. "Asos heeft de potentie om marktleider te worden," zei Robertson. Asos, een afkorting van 'As seen on screen', heeft in Groot Brittannië een marktaandeel van bijna 5 procent en staat daarmee boven grote namen als Topshop en New Look. Dat is opmerkelijk omdat Asos de enige is die alleen online verkoopt en geen fysieke winkels heeft. Next heeft een marktaandeel van 7 procent. Volgens Robertson zijn de grootste hindernissen van webwinkels, zoals het feit dat mensen kleding bijvoorbeeld eerst willen passen, uit de weg geruimd.

De Asos-topman deed zijn uitspraken in een artikel over de groeiende aantrekkingskracht van webwinkelen. Uit recent marktonderzoek van PricewaterhouseCoopers is naar voren gekomen dat de online retailomzet de komende vier jaar in Groot Brittannië explosief zal groeien van 20 miljard pond dit jaar naar zo'n 50 miljard in 2012. Verwacht wordt dat in 2012 ongeveer 15 procent van de alle uitgaven in het land online zal worden besteed en dat dit ten koste gaat van shoppen in fysieke winkels.

Asos
Next