• Home
  • V1
  • Columns
  • Baby's merken niets van crisis

Baby's merken niets van crisis

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Je pasgeboren baby in een geleende Bugaboo? Dat is iets wat ouders nog steeds niet graag doen. Maar ook flesjes, spenen en knuffels behoren niet tot

artikelen waar graag op wordt bespaard. Zelfs niet in tijden van economische malaise, zo blijkt uit de omzetcijfers van november en december 2008 van baby- en speelgoedartikelenfabrikant Difrax bv. “Deze artikelen zijn onmisbaar voor de babyuitzet. Baby’s en kinderen moeten het beste krijgen zodat ze zorgeloos kunnen opgroeien,” zegt Vivienne van Eijkelenborg, directeur van Difrax bv. “Ouders willen dat het hun kindje aan niets ontbreekt en men ziet babyartikelen niet als luxeartikelen. Het vermoeden bestaat dat ouders eerder besparen op kleding voor zichzelf dan voor hun kinderen. Liever een goede fles, dan een mooie spijkerbroek.”

Ook babyspeciaalzaak Prénatal bv ziet in de afgelopen periode een stijging in de omzet. “Vooral de groepen waar veel verzorgingsartikelen inzitten en de confectiegroepen hebben te maken gehad met een gezonde groei,” zegt Taja Bloemer, hoofd inkoper bij Prénatal.

Het blijkt: ouders willen nog steeds het beste voor hun baby en betalen daar graag voor.

Crisis
difrax
Prenatal