Balans belangrijk voor Total Balance
bezig met laden...
Total Balance. Dat is de naam van een nieuw merk voor jongeren
dat eind oktober in ons land zal worden geïntroduceerd. Zoals de naam al aangeeft staat het label vooral voor het creëren van en zoeken naar balans. Total Balance richt zich met name op mensen in de leeftijd van 17 tot en met 24 jaar.“In de afgelopen periode heb ik met 128 jongeren gesproken,” vertelt initiatiefneemster Mary Verspaget. “Het blijkt dat zij balans in hun leven heel belangrijk vinden. Die balans wordt niet verkregen door het dragen van de kleding, maar je kunt daarmee wel uiting geven aan het idee dat balans iets is dat je zelf creëert.” Ook het beeldmerk van het label – een afbeelding waarin het yin en yang teken is verwerkt – geeft dat aan.
De kleding – in eerste instantie boxershorts en T-shirts – wordt vooral via de webshop www.totalbalance.eu verkocht, maar zal in toenemende mate ook via de detailhandel verkrijgbaar zijn. De shorts zijn er in twee kleuren, voorzien van het beeldmerk en een opvallende brede tailleband. Naast de shorts komt Total Balance ook met longsleeve T-shirts, waarbij één mouw steeds dezelfde kleur heeft als de kleur van het beeldmerk op het shirt. De prijzen lopen van 22.95 tot 39,95 euro.
Wat ook bijdraagt aan een vorm van balans: Van ieder verkocht product wordt tien procent van de opbrengst gedoneerd aan één van vijf goede doelen (Wereld Natuur Fonds, Greenpeace, War Child, Unicef en KWF Kankerbestrijding), waaruit de koper zelf op de website een keuze kan maken.