• Home
  • V1
  • Columns
  • Barbara Munsel brengt eigentijdse romantiek naar Parijs

Barbara Munsel brengt eigentijdse romantiek naar Parijs

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Barbara Munsel hoeft niet te klagen om aandacht. Amsterdam,

Antwerpen, zelfs Japan, UK en Amerika hebben haar ontdekt. Zonder grote prijzen of sponsors zette Barbara haar eigenzinnige lijn in de markt. Online werd ze snel gespot en gewild. In september staat ze op de beursvloer van Pret-a-porter Paris in het ‘Green Orange’ collectief.

Barbara Munsel is een van de 22 Nederlandse duurzame designers die onder de naam 'Green Orange' deelnemen aan de So Ethic sector van de beurs. Zo’n vijf jaar geleden lanceerde ze haar eigen lijn. Met een geheel eigen persoonlijkheid, want Barbara Munsel is herkenbaar, altijd en overal. Vrouwelijk, romantisch, met een ‘used’ look en vintage touch.

“Ik ontwerp voor de vrouw die details ziet en waardeert,” zegt Barbara. Mijn kleding is eigentijds romantisch. Ik laat me inspireren door het oude nostalgische, maar ook door moderne silhouetten. Ik werk veel met geborduurde stoffen, prints en handmatige zeefdrukken. Dat geeft mijn kleding een uniek handschrift; het handschrift van Barbara Munsel.” De nieuwe collectie, die in Parijs wordt getoond, speelt subtiel met details. In kragen, patronen, prints en in de coupes. “Mijn collecties zullen er steeds anders uitzien, want ik wil mezelf blijven ontwikkelen. Toch hoor ik van veel klanten dat ze een Barbara Munsel item uit duizenden herkennen.”

De Rotterdamse ontwerpster laat zich inspireren door het materiaal. “Ik wil eerst alle stoffen bij elkaar hebben, niks proefkatoen. Ik wil zien hoe ze vallen en met elkaar combineren. Dan pas ga ik aan de slag en mouleer ik. Vaak weet ik meteen of iets wel of niet gaat werken.”

Voor Barbara Munsel is het de eerste keer in Parijs. Hoewel ze in Nederland en België al verschillende verkooppunten heeft en online ook het Japanse en Amerikaanse publiek bereikt, is Parijs een serieuze poging om daadwerkelijk in de Parijse winkelrekken te hangen. “Ik kijk er erg naar uit.”

Van 3 t/m 6 september staat het Green Orange paviljoen (150 m2) in de sector ‘So Ethic’ op de Pret-a-porter Paris.

Meer weten over ‘Green Orange’ en de deelname aan Pret-a-porter Paris ? Mail naar info@wave-up.com.
Meer over Barbara Munsel: www.barbaramunsel.blogspot.com.

Barbara Munsel
green orange
PAPP
Pret-a-porterParis
wave up