• Home
  • V1
  • Columns
  • Batavia Stad wint marketingprijs

Batavia Stad wint marketingprijs

15 apr. 2011

Het outlet winkelcentrum in Lelystad, Batavia Stad, is door de Nederlandse Raad van

Winkelcentra (NRW) uitgeroepen tot winnaar van de NRW-marketingprijs. Het is de eerste keer dat de prijs wordt uitgereikt. Het winkelcentrum verdient de prijs volgens de NRW omdat het in tv- en radiocommercials, advertenties en in landelijke pers steenvast inzet op merken en voordeel voor klanten. Winkelcentrum Vleuterweide in Utrecht won de prijs voor beste winkelcentrum.

In het juryrapport schrijft voorzitter Jacques Sinke dat Batavia Stad weliswaar een vliegende start had 10 jaar geleden, maar dat het daarna toch al snel kampte met een negatief imago. “Reden om te werken aan uitbreiding en herpositionering van het centrum. De imagocampagne ‘Batavia Stad. Gebouwd op grote merken’ gaf uiting aan de nieuwe focus op de kwaliteit van de bezoeker en het belang van sterke merken.”

De jury looft ook het customer loyalty programma B Member; een spaarprogramma dat herhaalbezoek van consumenten stimuleert. Retailers krijgen door het programma inzicht in de individuele klantgegevens en bijbehorend koopgedrag. De klant kan daardoor gericht en persoonlijk worden benaderd.

NRW maakte ook de prijs voor het beste winkelcentrum bekend. Winkelcentrum Vleuterweide in Utrecht won de prijs door een mix van shoppen, dagelijkse boodschappen en horeca.