Beekman voor McDonald's
bezig met laden...
De werknemers van McDonalds zullen naar verwachting in de tweede helft van volgend jaar
een nieuw uniform dragen dat is ontworpen door imagostyliste Dyanne Beekman.McDonald’s vindt het belangrijk dat de kleding lekker zit en dat medewerkers de kleding met trots kunnen dragen. Bijzonder is dat de medewerkers zelf een rol spelen bij het ontwikkelingsproces van de kleding. Zo vind er onder meer een workshop plaats en wordt er een draagproef gehouden met een aantal crewleden, zodat Beekman rekening kan houden met de wensen van de crew.
Het is de bedoeling dat de medewerkers door middel van kleine veranderingen zichzelf straks zo kunnen ‘stylen’ dat hun kleding aansluit bij zijn of haar persoonlijkheid. McDonald’s noemt dat ‘eigenheid binnen teamspirit’.
Dyanne Beekman legt uit: “Wij zien bedrijfskleding als iets waarmee de medewerker trots kan uitstralen en zijn persoonlijkheid kan versterken, zonder de functies van bedrijfskleding uit het oog te verliezen, zoals het uitstralen van eenheid en verbondenheid binnen een bedrijf. Door variaties in de kleding, een comfortabele pasvorm en een ontwerp dat zoveel mogelijk ‘tailormade’ is te bieden, geven we iedere medewerker van McDonald’s de mogelijkheid om uniek te zijn binnen het team en zijn of haar persoonlijke identiteit te versterken. Een samenwerking met McDonald’s betekent voor ons daarom een mooie gelegenheid om straks ruim 15.500 mensen zich goed te laten voelen in hun dagelijkse werk.”
Jo Sempels, Algemeen Directeur McDonald’s Nederland vult haar aan: “Met de nieuwe kledinglijn willen we fun en teamspirit op de werkvloer stimuleren. Daarnaast bieden we onze medewerkers de flexibiliteit om met de kleding een eigen stijl te bepalen binnen het team.” In de 225 McDonald’s restaurants in Nederland werken ruim 15.500 mensen.