• Home
  • V1
  • Columns
  • Beethovenstraat neemt heft in eigen hand

Beethovenstraat neemt heft in eigen hand

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Als je niks doet, verandert er ook niks. Met dat idee in het achterhoofd besloot de winkeliersvereniging

van de Amsterdamse Beethovenstraat het heft in eigen hand te nemen. De aangesloten winkeliers huurden Marketingbureau Bureau Buhrs in om de winkelstraat weer populair te maken bij het winkelend publiek. Het merk 'Beethovenstraat' wordt 27 september officieel gelanceerd.

Bureau Buhrs ontwikkelde een zogenaamde ‘street brand’ en bijbehorend logo. Verder komt er een eigen website, een profiel op social media, een app en een bankje dat is voorzien van het nieuwe logo.

“We merkten dat het imago van de Beethovenstraat niet meer klopte met de werkelijkheid”, vertelt één van de winkeliers in dagblad Het Parool. “Het idee leefde dat hier alleen chique oude dames komen. Maar dat klopt niet. Het aanbod is juist zeer gevarieerd, we hebben hier ook gewoon een Blokker, Ako en een Etos.”

Het doel van de marketingcampagne is om de Beethovenstraat als ‘luxe en eigenzinnig’ neer te zetten, en als straat ‘waar men de klant altijd weet te verrassen’. De winkeliersvereniging hoopt met deze stap een zelfde soort bekendheid te verwerven als de Haarlemmerstraat en de Negen straatjes in Amsterdam.
Beethovenstraat
haarlemmerstraat
Negen Straatjes