Belaqise is Starter van de Maand
bezig met laden...
Ahmed Mahla van het nieuwe vrouwenmerk Belaqise is door ING uitgeroepen tot
Starter van de Maand. Volgens de bank heeft het innovatie matensysteem Sheyp dat Mahla voor zijn merk ontwikkelde het in zich om ‘de modewereld op zijn kop te zetten’.Bij Sheyp staat de vorm van de vrouw centraal in plaats van de maat. “Vrouwen zijn er in zoveel verschillende maten, daar is het huidige systeem gewoon niet toereikend voor. Het gaat ervan uit dat alle vrouwen een zandloperfiguur hebben, terwijl maar 8 procent dat heeft,” aldus Mahla.
Ook groeit het merk niet proportioneel, zoals bij bestaande maatsystemen, maar heeft elke maat een andere naam. Zo is maat ‘Fabulous’ vergelijkbaar met S/M en ‘Heavenly’ met M/S. “Het conventionele matensysteem telt op – S, M, L of 30, 32, 34 – wat een negatief psychologisch effect kan hebben,” aldus Mahla.
De eerste collectie van Belaqise bestaat uit acht winterjassen, vanaf volgend jaar gaat het merk een volwaardige collectie produceren.