• Home
  • V1
  • Columns
  • Bezoekersaantal CPM stijgt 8%

Bezoekersaantal CPM stijgt 8%

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Ondanks dalende omzetten in de modebranche, trok de modevakbeurs van Moskou, Collection Première Moscow (CPM), vorige week 8%

meer bezoekers dan de editie van afgelopen zomer. Het bezoekersaantal kwam daarmee op 18.500. Op de beurs, die voor de elfde keer werd gehouden op 10, 11, 12 en 13 september jongstleden, waren meer dan 1500 exposanten en merken aanwezig. Ook daar was een groei te zien; vorige zomereditie was dit aantal 1300. De vertegenwoordigers kwamen uit meer dan 35 landen terwijl de bezoekers voornamelijk inkopers uit het land zelf waren: maar liefst 84% daarvan kwam uit Rusland. Dat klopt ook wel: de Russische modebranche is voor 80% afhankelijk van import. Volgens een poll die ter plaatse werd gehouden was 90% van de bezoekers tevreden met het aanbod. De modevakbeurs in Rusland werd in 2003 voor het eerst georganiseerd door Igedo Company, het bedrijf dat ook de beurzen in Düsseldorf voor zijn rekening neemt. De 12e CPM zal gehouden worden in het Moscow Expocentre Exhibition Centre van 24 tot 27 februari 2009.

 

CPM
IGEDO