• Home
  • V1
  • Columns
  • Bezoekersaantal Ispo stabiel

Bezoekersaantal Ispo stabiel

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Ispo Munich, de modevakbeurs voor sportartikelen in München, heeft dit seizoen evenveel

bezoekers getrokken als vorig jaar. In totaal bezochten 80.000 belangstellenden uit honderd landen de beurs die van 29 januari tot 1 februari plaatsvond.

Een stabiel resultaat, maar een groot verschil met de enorme stijging in het aantal bezoekers tijdens de vorige editie van de beurs in februari 2011. Dat jaar steeg het bezoekersaantal van Ispo Munich met 25 procent ten opzichte van een jaar eerder. Het aantal exposanten nam dit jaar wel toe. Vorig jaar stonden er 2267 merken uit 49 landen op Ispo, dit jaar waren dat er 2.433 uit 52 landen.

Net als voorgaande jaren kwamen ook dit jaar de meeste bezoekers uit het buitenland. In totaal was 65 procent van de bezoekers en 83 procent van de exposanten afkomstig uit andere landen. De sportmodebeurs trok met name belangstellenden uit Italië, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en Groot-Brittannië, maar volgens Klaus Dittrecht, CEO van Messe München International, was er ook veel interesse voor Ispo Munich uit opkomende markten. “De stijging in het aantal internationale exposanten is in het bijzonder ontstaan door merken uit de Russiche Federatie, de Verenigde Staten, Canada en China. Dit toont duidelijk aan hoe belangrijk Ispo Munich is voor opkomende markten,” aldus Dittrecht.

De eerstvolgende editie van Ispo Munich is 3 tot 6 februari 2013. Organisator Messe München International is met 40 vakbeurzen een van de grootste beursbedrijven ter wereld. Jaarlijks ontvangt het bedrijf 30.000 exposanten en twee miljoen bezoekers.

Ispo
Messe Muenchen