• Home
  • V1
  • Columns
  • Branche Bureau Mode gaat mystery shoppen

Branche Bureau Mode gaat mystery shoppen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Met een goed beeld van de klantgerichtheid

van verkopers, kun je je bedrijf verder professionaliseren. Daarom gaat Branche Bureau Mode in de zomer bij 150 mode- en sportbedrijven mystery shoppen. De mystery shoppers, die vooral letten op de begroeting, bijverkoop en de kennis van online, geven de verkoper en zijn leidinggevende meteen na de aankoop feedback.

Kennis online en mobile

Naast de klantgerichtheid, wil Branche Bureau Mode (BBM) weten hoe ‘het nieuwe winkelen’ is toegepast en hoe de kennis van medewerkers hierover is. Kunnen medewerkers online verkoop verbinden aan fysieke verkoop? Hebben klanten bijvoorbeeld in de winkel de mogelijkheid om online te bestellen? En kunnen medewerkers klanten hierbij helpen. BBM gaat het na met het mystery shopping onderzoek.

Is er verbetering?

BBM wil met de bezoeken deze zomer nagaan of er verbetering is ten opzichte van mystery shopping onderzoek in 2011. Belangrijkste resultaten toen: medewerkers laten kansen liggen bij de begroeting van de klant, het doorvragen en de bijverkoop. Ondernemers laten op hun beurt kansen liggen in het betrekken, coachen en opleiden van hun personeel.

Waardevolle resultaten

BBM zal de uitkomsten van het onderzoek presenteren aan de branche. BBM publiceert de goede voorbeelden, geeft tips en advies, maar brengt ook naar buiten waar het mis gaat. Daarnaast benut BBM de resultaten om beleid mee te maken en projecten op te starten voor ondernemers en medewerkers in de branche rondom advies en scholing.

Tips

Via www.bbmode.nl en www.facebook.com/branchebureaumode verspreidt Branche Bureau Mode updates over het mystery shopping onderzoek en tips over klantgerichtheid, service, het begroeten van de klant en bijverkoop.
Branche Bureau Mode