• Home
  • V1
  • Columns
  • 'Brigitte Bardot' goed ingekocht

'Brigitte Bardot' goed ingekocht

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Brigitte Bardot, filmster en sekssymbool van de jaren 50, spreekt nog steeds tot de verbeelding.

Het nieuwe Franse label dat vernoemd is naar de ster is nu al een succes, nog voordat de eerste collectie is uitgeleverd. Afgelopen zomer werd de eerste lijn, met daarin 25 badpakken en bikini's en een handvol T-shirts met foto's van Bardot, gepresenteerd tijdens vakbeurs Who's Next in Parijs. Volgens artistiek directeur Serah Ohana spreekt het merk een groot publiek aan. De eerste collectie is ingekocht door meer dan vijfhonderd retailers, zowel uit Frankrijk (ongeveer de helft) als uit Europa, Japan en Australië. Voor komend seizoen staat een webshop, een shop-in-shop bij Printemps in Parijs en een eigen winkel op het programma. Dat meldt FashionMag.fr

Brigitte Bardot prêt-à-porter is opgericht door Sarah Wayne, gesteund door een groep investeerders die anoniem wil blijven en de Pernay Group die de licentie verkreeg om de naam van de ster te gebruiken. Bardot keurt alle ontwerpen, zegt de artistiek directeur. De wintercollectie van Brigitte Bardot wordt in januari gepresenteerd.

Brigitte Bardot