Brillendeal voor Pucci en Marcolin
bezig met laden...
De Marcolin Group en Emilio Pucci hebben een wereldwijde, exclusieve licentieovereenkomst bereikt voor het ontwerp,
productie en distributie van zonnebrillen en brillen voor Emilio Pucci. De licentie, die van kracht gaat vanaf januari 2015 met de lancering van de eerste zonnebril collectie, zal vijf jaar gelden en kan verlengd worden.Giovanni Zoppas, CEO van het brillenconcern, in een persbericht: "We zijn zeer verheugd om Emilio Pucci in ons licentieportfolio op te nemen, een merk met een unieke en buitengewone erfenis, iconisch en met een grote en langdurende traditie."
Volgens Marcolin zal de eerste collectie vrouwelijk en verfijnd zijn. De brillen moeten luxe, creatief en minimalistisch zijn.
Emilio Pucci werd in 1947 opgericht door de markies Emilio Pucci. Hij begon zijn modecarrière onverwacht toen een foto van een skipak dat hij had ontworpen voor een vriendin, de weg vond naar Harper's Bazaar. Zijn signatuur: prints met caleidoscopische kleuren in grafische, abstracte patronen. In de jaren 1990 nam Emilio Pucci's dochter, Laudomia, de teugels van het familiebedrijf over. Sinds 2000 bezit de Franse luxegroep LVMH 67 procent van het bedrijf, dat inmiddels vijftig winkels heeft. Peter Dundas is momenteel creatief directeur van Pucci.