• Home
  • V1
  • Columns
  • Cavalli verbetert winstgevenheid

Cavalli verbetert winstgevenheid

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Aan de vooravond van de modeweek in Milaan maakte het Italiaanse modebedijf van ontwerper

Roberto Cavalli zijn jaarresulaten bekend. De Cavalli Group rapporteerde een bruto winststijging van 14 procent. Ook de netto winst was "positief" zo liet het bedrijf weten, zonder exacte cijfers te noemen.

De verbeterde winstgevendheid is opvallend, omdat het bedrijf de omzet met 6 procent zag dalen naar 176,2 miljoen euro. De daling volgens Cavalli vooral te wijten aan gedaalde licentie-inkomsten en het afstoten van bepaalde bedrijfsonderdelen. Als deze inkomsten niet zouden worden meegeteld dan zou een omzetstijging van 7 procent kunnen worden genoteerd.

De omzet uit eigen retail steeg met 28 procent, mede dankzij de opening van 7 nieuwe winkels en een webshop in 2010. In 2011 gaat Cavalli nog eens 15 nieuwe winkels openen; ongeveer de helft in eigen beheer. Eind 2010 waren er 135 monobrand stores wereldwijd.

Cavalli