Volgens Harry Bijl van brancheorganisatie CBW-Mitex weten veel moderetailers

niet meer waar ze voor staan met hun winkel. Ze kunnen hun eigen identiteit niet omschrijven, weten niet wat ze willen communiceren naar de doelgroep en hebben niet bedacht wat hen zo uniek maakt. Volgens CBW-Mitex gaven studenten Sara van de Brake en Jo-Anne van der Laan, goede tips op deze problematiek. Hun scriptie, getiteld 'Het Mode Evangelie. Hoe moderetailers consumenten kunnen verleiden, winnen en betrekken bij het creëren van authentieke magie', werd tijdens de diplomauitreiking van TMO, de hogeschool voor modemanagement, bekroond met een CBW-Mitex Award.

Het onderzoek van de twee studenten gaat uit van de veronderstelling dat de moderne modeconsument zich wil onderscheiden door authenticiteit. Een brug tussen de specifieke wijze waarop de klant een eigen identiteit wil uitdrukken en de bekrachtiging daarvan in het assortiment; de stijl en de uitstraling van de mode-ondernemer. De studenten wilden de Nederlandse modebranche bewust maken van het belang van het herkennen van de eigen identiteit en het integreren van authenticiteit. "Het onderzoek is voor alle retailers relevant, draagt een reeks van praktische methoden aan en sluit helemaal aan op nieuwe inzichten uit het marketing onderzoek," is het commentaar van de modebrancheorganisatie.

De jury van de CBW-Mitex Award maakte een keuze voor de beste scriptie uit drie genomineerde afstudeerscripties, die door de examencommissie alle drie als 'goed' beoordeeld zijn. De jury lette daarbij op: methodologie, innovatief karakter, praktische relevantie en vormgeving.

De prijs bestaat uit een voor de beide afgestudeerden geheel verzorgde reis naar een modebeurs naar keuze in een van de fashion capitals van Europa.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN