• Home
  • V1
  • Columns
  • Centraal Boekhuis stapt in mode

Centraal Boekhuis stapt in mode

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Het Centraal Boekhuis, een logistieke dienstverlener in de boekensector, gaat uitbreiden

naar de mode en zorg. Ook verandert de naam in 'CB'.

Ondanks dat het CB volgens eigen zeggen nog groei realiseert in de boekenmarkt, krimpt de totale markt wel. Volgens algemeen directeur Hans Willem Cortenraad nemen e-books steeds meer de rol van fysieke boeken over. Omdat het CB op termijn niet meer zou kunnen groeien in de distributie van het fysieke boek, worden andere markten aangeboord.

In eerste instantie gaat het CB naast boeken focussen op de mode- en zorgbranche. Cortenraad: "We hebben jarenlange ervaring met beleving in de winkelstraat." De stap naar modewinkels is daarom klein volgens de algemeen directeur. "En we zijn ingericht om consumentenorders vanuit modewebshops te verwerken. Daarbij hebben we ruime ervaring met retourlogistiek en kunnen we snel inspelen op seizoensinvloeden en piekmomenten."

Het CB heeft ruim achthonderd medewerkers in dienst en realiseerde in 2011 een omzet van 86 miljoen euro.

Centraal Boekhuis