Chasin' denim jaagt droom na
bezig met laden...
Over tien jaar staat Chasin'denim in de top drievan beste jeansmerken wereldwijd, zo hoopt Jan Peters CEO en eigenaar van het
label Chasin' denim. Jan Peters heeft genoeg dromen met zijn in eigen beheer uitgebrachte denimmerk. Een internationaal gepositioneerd en gewaardeerd denimmerk zijn en het liefst ook nog 's werelds beste jeans collectie neerzetten. Toepasselijk is dus het terugkomende thema chasing your dreams in de collectiepresentatie lente/zomer 2009 van Chasin die afgelopen maandag plaatsvond in de Westergasfabriek.De eerste one brand shop van Chasin' werd een kleine drie jaar geleden geopend op de Kalverstraat in Amsterdam. In totaal heeft Chasin' nu 32 winkels en dit worden er gestaag meer. De bedoeling is dat Chasin' de wereld van de denim gaat veroveren, maar dit moet wel gecontroleerd gebeuren. Lillian Vos die product- en brand director is bij Chasin' beschrijft dit proces als een steeds grotere wordende cirkel om Nederland heen: "De eerste twee stappen hiervoor zijn al gezet. Chasin' is online te koop via de Scorewebshop, de winkelformule waaruit Chasin' is ontstaan en er werkt een internationaal team aan de productcreatie."
De uitbereidingsstrategie, waarvan Vos benadrukt dat deze er zeker is, blijft helaas nog even geheim. In elk geval zullen er na België en Duitsland ook verkooppunten of one brand stores geopend worden in andere landen. En binnenkort ook één in Den Haag. Een onlineverkooppunt voor alleen Chasin'denim komt er voorlopig nog niet, zegt Vos: " Eerst moet het merk zich nationaal en internationaal nog beter positioneren en een trouwe schare fans om zich heen verzamelen, voordat er over die stap nagedacht gaat worden."