Volgens de statistische gegevens van het internationale consultancy bureau AT Kearny, is Rusland

minder aantrekkelijk geworden voor buitenlandse retailers. China werd juist populairder. Dat blijkt uit de jaarlijkse ranglijst van opkomende retailmarkten die AT Kearny publiceert. Rusland zakte van de tweede naar de negende plaats. De eerste plaats ging naar China, dat vorig jaar nog op nummer 3 stond. De overige favorieten zijn Koeweit, India, Saoedi Arabië en Brazilië. Chili, de Verenigde Arabische Emiraten, Uruguay en Peru.

De belangrijkste redenen van de forse daling van Rusland op de lijst ligt in de groeiende concurrentie van Russische bedrijven, de daling van de koopkracht, de slechte infrastructuur en de ongunstige wetgeving.

AT Kearny stelt elk jaar een ranglijst op van dertig opkomende retailmarkten. De rangorde wordt bepaald op basis van 25 variabelen, waaronder economische en politieke risico's, aantrekkelijkheid van de retailmarkt, verzadigingsgraad van de sector en het verschil tussen de groei van het bruto binnenlands product (BBP) en de groei van de detailhandel.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN