De belangstelling voor dure cosmetica en schoenen groeit onder

Chinese consumenten en dat gaat ten koste van hun uitgaven aan horloges, handtassen en juwelen. Dat concluderen Ruder Finn en Ipsos in hun gezamenlijke 'China Luxury Forecast 2012', een onderzoek onder meer dan duizend Chinese consumenten van luxegoederen dat vorige week werd gepubliceerd.

Belangrijkste conclusie: de Chinese markt voor luxegoederen groeit nog steeds, maar minder hard dan in voorgaande jaren. En Chinese consumenten geven niet minder uit aan luxegoederen, maar kiezen wel vaker voor andere producten dan voorheen. Naast consmetica en schoenen doen wijn, sterke drank en sigaren doen het momenteel goed. Ook opvallend is dat China zelf de belangrijkste locatie is geworden waar luxegoederen worden gekocht. Hiervoor werd veelal naar het - goedkopere - Hongkong of naar Europa uitgeweken.

Onveranderd is de populariteit van het merk Louis Vuitton in China. Het Franse merk staat nog altijd met stip bovenaan de lijst met meest bekende merknamen in het land, gevolgd door Chanel en Gucci op plaats twee en drie.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN