De Amerikaanse detailhandelhaar Claire’s heeft deze

week haar eerste Europese webwinkel gelanceerd. Via een online shop kunnen consumenten sieraden, cosmetica en haaraccessories bestellen uit de belangrijkste collecties. Verder worden de producten wereldwijd naar 180 verschillende landen verscheept.

“We hebben de website gemaakt met de klant in ons achterhoofd. We introduceren op de site belangrijke elementen als onze gift finder, onze online boetiek en een playlist met muziek. Dit alles is gelinkt aan social media, dit is voor onze klanten (tieners en twintigers) de belangrijkste manier van communiceren.” legt David Devany uit, Claire’s e-commerce manager in Europa.

Claire’s heeft de telecommunicatie service BT’s multichannel detailspecialist en BT expedite aangesteld om de website te lanceren. Deze worden ondersteund door BT’s webwinkel platform. Claires.co.uk heeft filmpjes op de site staan van bijvoorbeeld ‘how-to’ tutorials met de laatste haar- en nagellooks van Claire’s klanten. Via deze site kunnen producten ook naar Nederland worden verscheept. Mensen die winkelen via hun smartphone of tablet kunnen dezelfde functies gebruiken op de mobiele site van het bedrijf.

“Aan het eind van 2014 voorzien we dat het gebruik van mobiele telefoons en tablets het gebruik van computers zal overnemen. Op dit moment hebben 66 procent van de 14-23 jarigen een smartphone, en 73 procent van de tieners zijn actief op social media. We willen dat onze site een aanvulling is op de levensstijl van onze klanten, een interessante manier om de laatste trends te ontdekken en hun stem met ons te delen,” vertelt Devany.

Ondanks dat de online shop alleen een aanvulling is op de winkels van Claire’s in de winkelstraten, biedt de de site wel exclusieve lijnen aan die alleen beschikbaar zijn in de webshop. Het bedrijf heeft nu meer dan 1175 winkels in Europa, waarvan er dertig in Nederland zitten. Met de lancering van de webwinkel in Europa reageert Claire’s op de vraag van hun jonge klanten om de mobiliteit en beschikbaarheid van online shoppen, een markt die ook in Nederland gestaag doorgroeit. In 2012 is de groei met negen procent gestegen volgens het Thuiswinkel Markt Monitor onderzoek.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN