Clarks shoes herpositioneert
bezig met laden...
Clarks investeert de komende vijf jaar 20 miljoen in de herpositionering van het merk in Nederland en België. Dat geld wordt
gebruikt voor het openen van nieuwe conceptstores en een intensieve mediacampagne.De mediacampagne bestaat uit tv-commercials en advertenties in bladen met als doel het vergroten van de naamsbekendheid van het merk. Daarnaast wil het merk zijn imago aanpassen: "Clarks wordt nu vooral gezien als een merk dat hecht aan comfort," legt woordvoerder Nancy van Duuren uit. "Maar de collectie heeft een verandering ondergaan en uiterlijk heeft een grotere prioriteit gekregen." Een voorbeeld daarvan is dat Clarks nu meer gebruik maakt van kleur en met meerdere leer- en laksoorten werkt dan in vroegere collecties.
Ook het winkelbestand wordt uitgebreid. In oktober gaat de eerste Belgische conceptstore open in Antwerpen. Momenteel zijn er wereldwijd duizend Clarksstores. Vijf daarvan zijn er in Nederland. De particuliere onderneming werd in 1825 opgericht door de familie Clarks en is nog steeds in handen van die familie. Jaarlijks verkoopt het merk 51 miljoen paar schoenen.