• Home
  • V1
  • Columns
  • Cold Method opent mono-brand store

Cold Method opent mono-brand store

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Columns

Toonaangevend mannenmerk Cold Method – omarmd door

stijlkenners vanwege z’n vlijmscherpe basics met luxueuze uitstraling – opent een mono-brand store in Amsterdam. De winkel aan de Wolvenstraat 10 biedt alles van Cold Method onder één dak, waarbij de ‘9 Aesthetics’ het uitgangspunt vormen; onmisbare basisstukken voor de moderne man, onderverdeeld in negen categorieën. Een compacte accessoirecollectie vormt de perfecte finishing touch. Het interieur van de Cold Method Store combineert minimalistische en pure materialen als beton, staal, hout en glas met zwarte hoogglans elementen, wat de winkel een eigentijds en smaakvol karakter geeft.

Affordable Luxury

Op donderdag 28 januari, met Amsterdam International Fashion Week als backdrop, worden de deuren van de allereerste Cold Method Store officieel geopend. De mono-brand store aan de Wolvenstraat vertaalt het merkconcept, dat draait om ‘affordable luxury,’ naar een authentieke, onderscheidende winkelbeleving. De inrichting van de Cold Method Store onderstreept het ingetogen en hoogwaardige karakter van de collecties, waarbij de focus ligt op makkelijk te combineren basisstukken met verfijnde afwerking. De ‘9 Aesthetics,’ oftewel essentiële items die niet mogen ontbreken in de mannengarderobe, vormen het kloppend hart van de Cold Method collectie. Denk aan het perfect gesneden shirt, de ultieme jeans, de klassieke cardigan, de slimfit blazer en het iconische T-shirt. Luxe materiaalgebruik, speciale wassingen en handbewerkte details dragen bij aan het onderscheidende karakter van deze items. Accessoires – waaronder sjaals, horloges en tassen – completeren het stijlvolle aanbod van de Cold Method Store.

No Milk Today
De allereerste Cold Method Store is gelegen in de Negen Straatjes, één van de mooiste en meest gevarieerde winkelgebieden van Amsterdam, waar authenticiteit met modern design versmelt. De winkel heeft een stoere, mannelijke uitstraling door het gebruik van staal, beton, hout en rookglas; zwarte hoogglans elementen verlenen een luxueuze touch. Het interieurontwerp brengt tevens de geschiedenis van het pand naar voren; ooit was op deze locatie een melkboer gevestigd. Op een aantal plekken is de oorspronkelijke muur blootgelegd; het ongepolijste metselwerk en de Delfts blauwe tegels vormen een spannend contrast met de cleane, strakke lijnen. Ook de robuuste dwarsbalken in het plafond zijn in ere hersteld. De warme parketvloer en het subtiele lichtplan benadrukken het uitnodigende karakter van de Cold Method Store.

The 9 Aesthetics of a Man’s Wardrobe
Sinds de lancering in 2002 staat Cold Method aan het hoofd van een stijlrevolutie, door de mannengarderobe te ontdoen van alle overbodigheden en terug te gaan naar de basis, waarbij mannen worden aangemoedigd om hun eigen stijl te creëren met een aantal luxe, verfijnde en toch betaalbare items. De nadruk ligt op makkelijk te combineren kledingstukken van hoogwaardige kwaliteit, met een tijdloos karakter. Deze unieke benadering van mode en lifestyle is het heldere antwoord op de veelal gecompliceerde en ondoordringbare fashionscene; voor mannen die er gewoon goed uit willen zien – zonder gedoe. De kern van het Cold Method concept wordt gevormd door de ‘9 Aesthetics,’ die regelmatig een update krijgen gedurende het seizoen en eenvoudig onderling gecombineerd kunnen worden. ‘9 Aesthetics’ behelst T-shirts, shirts, pakken, broeken, jassen, knitwear, denim en accessoires. Ten slotte is er cm², waaronder items als meubels en cosmetica uitgebracht zullen worden, maar verder gaat dan alleen producten. cm² completeert de lifestyle van de Cold Method man en creëert een plek waar hij zichzelf kan zijn. Cold Method is verkrijgbaar via de Online Store ( onlinestore.coldmethod.com) en bij meer dan 350 verkooppunten in 9 landen.

Cold Method Store Wolvenstraat
10 1016 EP Amsterdam
Tel: +31 (0)20 330 0737
Email: cmstore-amsterdam@coldmethod.com

Cold Method