• Home
  • V1
  • Columns
  • Connexxion stimuleert hoedentalent

Connexxion stimuleert hoedentalent

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Vervoersbedrijf Connexxion veilt in een webshop hoeden van 12 Nederlandse ontwerpers. De veiling maakt deel uit van Connexxion-to-talent,

een project waarmee het bedrijf zijn klanten probeert te verrassen en tegelijkertijd kunstenaars stimuleert. Vorig jaar werd in één van de bussen van het bedrijf een modeshow gegeven in samenwerking met de Mode Academie in Rotterdam.

Met de hoedenveiling speelde het busbedrijf in op de hoedjesparade op Prinsjesdag. Twaalf ontwerpers kregen de opdracht een verrassende hoed te ontwerpen met het thema 'Ik en de ander'. De opbrengst gaat naar de Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind.

De veiling is populair: Op de creatie van Hillegonda Hoogvliet is al een bedrag van 16900 geboden. De andere ontwerpers die meedoen aan het project zijn Irene van Vugt, Mirjam Nuver, Jackie Habets, Marianne Schouten, Berry Rutjes, Anneke Tepper, Ingeborg Steenhorst, Anoushka Houtsmuller, Tiny Meihuizen-Wijker, Liesbeth vanWell en Hanny Mallekote. De veiling loopt nog tot zes oktober.


hoed