Copenhagen Fashion Week - bijzondere samenwerking CIFF, Vision en Gallery
Door FashionUnited
bezig met laden...
We schreven er al
regelmatig over; van 31-01 tot 03-02 is Kopenhagen voor modeliefhebbers absoluut the place to be. Dan staat de Deense hoofdstad in het teken van de Fashion Week en elk seizoen gaat de organisatie een stapje verder. Doordat drie gevestigde beurzen slim de handen ineen slaan om het de bezoekers naar de zin te maken, groeit het evenement nog iedere editie. Vernieuwing alom, dat is de sleutel. Niet alleen qua merkenaanbod, maar misschien nog wel meer qua uitstraling. Zo kondigen zowel CIFF als Gallery nieuwe – bijzonder indrukwekkende – locaties aan voor resp. beursvloer en shows. En ook VISION blijft zich ontwikkelen…Gallery International Fashion Fair
The showscene van Gallery speelt zich dit jaar voor het eerst af in ‘The Old Stock Exchange’. Dit authentieke en statige gebouw doet vast en zeker recht aan de grote namen die daar op de catwalk zullen verschijnen. Gallery wordt wereldwijd geroemd om haar shows, veelal met Scandinavische roots. Maar ook internationale crème de la crème passeert de revue. Denk bijvoorbeeld aan Vivienne Westwood en - hoe bijzonder - uit eigen land: Ready to Fish. Op de geheel vernieuwde website www.gallery.dk kun je op je gemak de agenda bekijken en ook de deelnemende merken staan inmiddels online. Dat de site overigens zelfs een Chinese versie kent, zegt voldoende over het groeiende internationale karakter van de beurs. Gallery International Fashion Fair wordt beschouwd als één van de meest vooraanstaande modebeurzen ter wereld en met diepgewortelde kernwaarden als ‘kwaliteit’, ‘innovatie’ en ‘toegankelijkheid’ doet de beurs die reputatie absoluut eer aan… Registreren kan op de site, waarna je gratis een toegangspas voor alle drie de beurzen én een metroticket voor de binnenstad van Kopenhagen ontvangt.
Copenhagen International Fashion Fair – CIFF
CIFF gaat alweer het twintigste seizoen in en nog altijd stijgt de lijn flink. Het jubileum staat dan ook volledig in het teken van vernieuwing. Zo is de organisatie buitengewoon trots (terecht!) op de introductie van de Crystal Hall, een prachtige showcase speciaal voor CIFF ontworpen door Jean Christophe Aumas, die samenwerkte met klinkende namen als Louis Vuitton, Celine en Christian Dior. Een bijzondere mix van merken bijt het exposerende spits af in deze nieuwe beurshal. In totaal telt de beursvloer van CIFF een indrukwekkende 40.000 m2 met een bijzonder divers merkenaanbod. Detaillisten in kinderkleding kunnen bovendien terecht op CIFF Kids. Op www.ciff.dk lees je het laatste nieuws, kun je zien welke evenementen en shows er op de agenda staan en je vind er een lijst met de exposerende merken.
VISION
Maar vlak zeer zeker ook de VISION niet uit! Het voormalig locomotiefstation vormt het decor voor de beursvloer, waar ruim 350 merken hun collecties laten zien. Deze beurs heeft een iets rauwer randje en maakt het merkenaanbod van Gallery en CIFF absoluut compleet. Een kijkje op de website www.vision.dk laat zien dat een bezoek aan VISION platform biedt voor vele gerenommeerde namen in modeland. De innovatieve modebeurs draait al vanaf 1998 en heeft door de jaren heen haar sporen absoluut verdiend. Handig weetje: op de site vind je onder Travel Guide allerlei handige tips&tricks over de bijzondere gastronomie die Kopenhagen rijk is….
Lang verhaal kort: ruim 2400 merken die exposeren op de drie samenwerkende beurzen maken Kopenhagen de één na grootste modestad ter wereld als het gaat om merkenaanbod. Tel daarbij op de unieke uitstraling van de beursvloeren en catwalk, maar zeer zeker ook de charme van de Deense hoofdstad en er is eigenlijk maar één conclusie mogelijk: de CFW is absoluut 100% het bezoeken waard!
www.cfw.dk
galleryDKDK