• Home
  • V1
  • Columns
  • Copenhagen Fashion Week en WHO’S NEXT PRÊT-A-PORTER PARIS gaan partnership aan

Copenhagen Fashion Week en WHO’S NEXT PRÊT-A-PORTER PARIS gaan partnership aan

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

De Copenhagen Fashion

Week groeit elke editie en Kopenhagen ontpopt zich langzaam tot één van de meest invloedrijke modesteden ter wereld. Vorig jaar meldden wij dat de CFW, op Parijs na, het breedste merkenaanbod ter wereld laat zien. Recentelijk maakte de organisatie van de beurs bekend een samenwerking te zijn gestart met de prestigieuze Parijse beurs WHO’S NEXT PRÊT-A-PORTER PARIS om daarmee een belangrijke brug te slaan tussen de twee belangrijkste fashion events ter wereld. Als dat geen duidelijk statement is…

1 registratie, 4000 merken

De belangrijkste beweegreden voor de samenwerking is een extra stimulans om beide events te bezoeken. Eén aanmelding geeft toegang tot beide beurzen en waarom ook niet? Zo vreemd is de samenwerking niet. Beide beurzen opereren vanuit dezelfde exclusieve standaard en dagen zichzelf ieder seizoen opnieuw uit om nóg een beter event neer te zetten. Bovendien liggen de data ver genoeg uit elkaar; WHO’S NEXT vindt plaats van 6 tot 9 juli en CFW van 8 tot 10 augustus. Een weekend Parijs en een weekend Kopenhagen. Niet heel vervelend toch?

Daarnaast ben je absoluut verzekerd van het feit dat geen trend meer aan je voorbij gaat dit seizoen. En verzekerd van een flinke dosis inspiratie, iets dat veel ondernemers ver te zoeken vinden, gezien de huidige situatie in de detailhandel. De organisatoren zijn blij met hun besluit en noemen het een belangrijke stap in het servicemodel voor hun bezoekers én exposanten.

Christian Gregersen, CEO Gallery International Fashion Fair: “With one ticket for the leading fairs in Copenhagen and Paris we have made it easier for professional visitors. They only have to register once to access both of these destinations. This is an important step towards increasing the service level for our visitors and our exhibitors.”

Xavier Clergerie, General Manager van WAN Développement: “De collaberation with the Copenhagen Fashion Week trade shows will allow our visitors to access over 4000 labels with just one badge.”

Oftewel; 1 keer registreren geeft toegang tot 4000 merken! Een bijzondere samenwerking en een absolute upgrade voor Europa als het gaat om de positionering wereldwijd. Eén van de velen overigens, want al eerder schreven we over Kopenhagen als de poort naar Azië en de internationale mix wordt elk seizoen belangrijker. Zo debuteert Max Tan –gevierd designer uit Singapore – op Gallery met een catwalk show en hebben zich weer diverse nieuwe merken aangediend, waaronder Diesel en Kitsuné.

Kopenhagen trakteert

Nog steeds niet overtuigd? Ervaar het dan gewoon zelf. Om de beslissing eenvoudiger te maken biedt Copenhagen Fashion Week bezoekers van de CFW twee overnachtingen aan in een 3* hotel in Kopenhagen. Want wij zijn namelijk van mening dat iedereen uit de branche dit inspirerende mode-evenement een keer bezocht moet hebben.

www.whosnext.com
www.gallery.dk
www.copenhagenfashionweek.com
galleryDKDK